اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 23 مرداد 1394 + عکس

| جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ب.ظ

شماره 151

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته بخش ارد با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی به امامت حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد برگزار گردید.


خطبه اول:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه به تقوای الهی روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بیان نمودند.

ایشان در ادامه گفت: در آستانه شروع ماه ذی القعده قرار داریم ،اول ماه بنابر نقلی میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می باشد و یازدهم ماهT میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج علیه السلام. فاصله این دو روز (تولد خواهر تا برادر )دهه کرامت نام گذاری شده است.

همه ی اهل بیت علیه السلام اهل کرامت هستند چنانچه در زیارت جامعه کبیره می خوانیم: "و اُصولُ الکَرَم" (شما اهل بیت منبع کرامت هستید.)

کرامت صفت رسول گرامی اسلام(ص) است، همانطور که در سوره حاقه آیه 4 می فرماید: " إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ کَرِیمٍ "

کرامت صفت اهل بهشت است، کسانی وارد بهشت می شوند که اهل کرامت باشند.

 شخصی خدمت امام رضا (ع) رسید گفت: آقا به اندازه ی کرامت و مُرّوت و جوانمردیِ خودت به من کمک کن، آقا فرمود: به اندازه مروت و کرامت خودم نمی شود، مگر می شود برای کرامت امام یک حدی گذاشت؟

عرض کرد آقا پس به اندازه ی لیاقت و جوانمردی من .

حضرت به غلامش فرمود :200دینار به او بده.

 البته به طور کلی انسان ها در برخورد ها و روابط اجتماعی و روابطی که با یکدیگر دارند باید بر اساس تکریم و احترام متقابل باشد، در حقیقت دو دیدگاه داریم: یک دیدگاه کرامت و دوم دیدگاه اهانت و تحقیر

یعنی یک دیدگاه الهی است که می گوید انسان موجودی است با ارزش، شریف و صاحب کرامت (انسانی را با کرامت می داند) و دیگری دیدگاه فرعونی و مادی گرایانه است که انسان به خاطر اینکه به زیر سلطه بکشد او را حقیر می داند(از او می خواهد تن به هر کار خوار و پستی بدهد).

و سیره انبیاء، رسول اکرم (ص) و امامان معصوم علیه السلام همگی مبتنی بر سیره الهی است. در برخورد با انسان، آنها کریم بودند و برخوردهایشان کریمانه .

انسان تا کرامت نداشته باشد نمی تواند تکریم کند. در وصف نبی مکرم اسلام(ص) گفته اند: "کأنَ اَکرَمُ النّاس "

علائم انسانهای با کرامت:

1. خدمت به مردم: اولین نشانه ی انسانهای با کرامت خدمت به مردم است، کار خوب انجام می دهد. این خدمت را دین داری و وظیفه خود می داند.

2 . شاکر بودن خدا در همه حال:

این انسان در همه حالات (عسر و یسر )، فقر و غنی برایش فرق نمی کند شکر گزار نعمت های الهی است .

3. نادیده گرفتن خطای دیگران:

امیرالمومنین علی علیه السلام میفرماید: "الکریم یتغافل و ینخدع" (انسان کریم و بزرگوار، خطای دیگران را نادیده می گیرد.)

خدایا به عظمت مولود این ماه آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام تو را قسم می دهیم به همه ما تقوا، ایمان، قناعت و شکر عنایت بفرما.

 

خطبه دوم:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ در خطبه دوم ضمن توصیه به پرهیزکاری و انجام واجبات و ترک محرمات، به بیان مسائل داخلی و بین المللی پرداختند.

1.تشیع شهدای غواص:

این هفته ملت ایران از این دلاور مردان، شجاعان این مرزوبوم قدردانی کردند.

قطعا تاریخ به نیکی از این شهیدان یاد خواهد کرد. آنها در آن روز به وظیفه خود به خوبی عمل کردند، تسلیم دشمن نشدند، وظیفه امروز من و شما چیست؟

اگر می خواهیم راه شهیدان گرانقدر را ادامه دهیم با مطالعه وصیت نامه آنها ببینیم از ما چه خواسته اند، آنها به دو نکته بیشتر اشاره داشتند یکی دفاع از اسلام و پشتیبانی از ولایت فقیه دوم حفظ حجاب برای بانوان.

2.سالگرد پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان:

در مرداد ماه سال 1385 جنگ 33 روزه بین مجاهدان و رزمندگان  اسلام و رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

این جنگ 33روزه برای ملت های مظلوم منطقه آثار و دستاورهای زیادی داشت. همچنین برای محور مقاومت نیز دستاوردهای انکارناپذیری داشت. در این جنگ ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی شکسته شد.

3.کودتای 28 مرداد:

کودتای 28 مرداد 32 نیازمند توجه جدی این روز های جامعه ما می باشد. بیش از 60 سال از کودتای آمریکایی، انگلیسی می گذرد، حداقل 2 رئیس جمهور آمریکا به صراحت از نقش آمریکا در کودتا اعتراف کرده اند.

دکتر مصدق به آمریکا اعتماد کرد، بر خلاف توصیه علماء بخصوص آیت اله کاشانی که یک روز قبل (27مرداد) طی نامه ای به مصدق حتمی بودن کودتا را گوش زد کرد اما او باور نکرد .

جالب است بدانید این مصدق هیچ دشمنی و خصومتی با آمریکا نداشت که آنها بخواهند در قبال آن دشمنی، این چنین کاری را انجام دهند.

آنها در این کودتا از محمد رضا شاه که مظهر استبداد و دیکتاتوری بود حمایت کردند و با پیروزی کودتا سرنوشت جدیدی برای ملت ایران رقم خورد که هزینه آن 25 سال سلطه مستقیم آمریکا بر این کشور بود.

البته تا امروز امریکا دنبال دشمنی با ملت ایران است چنانچه در فتنه سال 88 آنها به همراه انگلیس قصد داشتند در امور داخلی ایران دخالت کنند.

البته نکته ای که دشمنان ملت ایران بخصوص امریکاییها باید بدانند این است که ایران سال 32 با ایران سال 94 فرق های اساسی پیدا کرده است.

دو نعمتی که در سال 32 نبود و آنها راحت توانستند توطئه کنند اما امروز از این دو نعمت برخوردار هستیم که بسیار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزشمند است.

1-رهبری بصیرو آگاه، شجاع، تیز بین، مسلط به اوضاع

2- مردمی با بصیر، حاضر در صحنه، مدافع و پشتیبان ولایت.

با وجود این دو نعمت دشمنان هرگر نمی توانند به اهداف شوم خودشان در ایران برسند.


4.مسائل داخلی بخش ارد:

اولا نسبت به توزیع بودجه سالیانه شهرستان، نیازمند عنایت ویژه مسئولین نسبت به بودجه بخش ارد است. همچنانکه در سال 93 به طور نسبی این امر محقق شد، می بایست در سال 94 هم در بودجه 2 درصد نفت و هم ماده 180 باتوجه به این مسئله که ارد در سالیان گذشته کمتر توسعه یافته است توجه ویژه ای صورت پذیرد بخصوص در بخش آب که متاسفانه بوجه کافی برای این امر (از 2 درصد نفت) در نظر گرفته نشده است.

ثانیا راجع به شهرک جدید و زمین هایی که قرار است در بالای گلزار شهدا واگذار شود نیازمند توجه جدی است .

متاسفانه هنوز به صورت رسمی به افراد واگذار نشده است. بنیاد مسکن به عنوان متولی اصلی باید هرچه سریعتر مشکلات پیش رو را برطرف کند، بخصوص افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.

همان طور که بخشدار محترم در یک جلسه حضوری و بنده به صورت تلفنی با مدیر کل محترم بنیاد مسکن صحبت شد، امیدواریم هرچه سریعتر مشکلات پیرامون این زمین ها بخصوص برای افراد تحت پوشش برطرف گردد.


 


    


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی