اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 19 دی 1393 + عکس

| جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ب.ظ

شماره 120

بسم الله الرحمن الرحیم


همزمان با ولادت با سعادت رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در روز جمعه مورخ 19/دی/1393، نماز جمعه ی اَرَد با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولین محلی، خانواده های معظّم شهدا و ایثارگران با شکوه خاصی و به امامت حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه ی اَرَد برگزار گردید.


خطبه ی اوّل:

جایگاه عدالت اجتماعی در سیره ی پیامبر اکرم (ص)


حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه ی اَرَد در ابتدای خطبه ی اول با بیان روایتی از حضرت امام جعفر صادق (ع) نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمودند.

در این روایت امام صادق(ع) می فرماید: سه چیز در زندگی برای شما مفید است:


1. الدعاء عند الکرب: دعا در وقت گرفتاری
2. والاستغفار عند الذنب: توبه و استغفار هنگام گناه کردن
3. والشکر عند النعمه: نعمت های مختلف خداوند را باید شکر کرد

ایشان در ادامه ی خطبه به تبیین جایگاه عدالت اجتماعی در سیره ی نبی مکرّم اسلام(ص) پرداخت. در این رابطه ایشان اظهار داشت: "عدالت اجتماعی همواره یکی از بزرگترین آرمان های بشر بوده و در جوامع مختلف، از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است. حتی در نظام های سکولار - با آن تعریفی که از عدالت دارند - در پی اجرایی نمودن عدالت اجتماعی در جامعه هستند. اسلام نیز به عنوان کاملترین دین، خود را مدافع عدالت معرفی نموده است."


حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ اشاره داشت: "پیامبر اکرم (ص) پس از هجرت، فرصت رهبری اجرایی جامعه را پیدا کرد، چنانکه مقوله عدالت در اولویت همه برنامه های ایشان قرار داشته است. در تفکر نبوی و اندیشه و سیره ی آن حضرت، اساس و فلسفه ی تشکیل حکومت، اجرای عدالت در جامعه است و حکومت بدون عدالت هیچ ارزش و اعتباری ندارد.پیامبر اکرم(ص) نگاه منفعت طلبانه به عدالت را ردّ می کنند( مثل اینکه بعضی برای رسیدن به قدرت، دم از عدالت می زنند) در عین حال نسبت به حقوق اقلیت ها در حکومت اسلامی حساسیت خاصی داشتند."


امام جمعه ی اَرَد اظهار داشت: "امروز در نظام اسلامی، مقام معظم رهبری نسبت به مسئله ی عدالت و عدم تبعیض، تاکید ویژه ای دارند. مسئولین قوای مختلف در مبارزه با فساد باید با تبعیت از سنّت و سیره ی اهل بیت علیهم السلام و فرمایشات رهبری عظیم الشأن، جلوی فساد و تبعیض در دستگاه های مختلف را بگیرند."


خطبه دوم:


حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه ی اَرَد در خطبه ی دوم ضمن توصیه به تقوای الهی به بیان مناسبت های این هفته پرداخت.

1. وحدت:
«پیامبر اکرم(ص)، مهمترین و راحت ترین نقطه ی وحدت است». این جمله ی بسیار گویا و روشن از بزرگترین منادی وحدت در حال حاضر یعنی مقام معظم رهبری است. امروز این اختلافات، سودش به جیب رژیم صهیونیستی و امریکا و بنگاه های اقتصادی آنها می رود. متاسفانه مشکل عمده ی مسلمین و دولت های اسلامی، دوری از قرآن و اسلام عزیز است.

2. سالگرد قیام مردم قم در 19 دی سال 56:
امام جمعه ی اَرَد در این خصوص اشاره داشت: "19 دی در تاریخ معاصر ایران یک نقطه ی درخشان است. 19 دی سرآغاز حضور خونین مردم ما در نهضت های اسلامی است که خود سرمنشاء حوادث دیگر در سطح کشور شد و 9 دی ماه سال 88 نیز تداوم 19 دی ماه 56 است و این نشان از زنده بودن انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات دشمنان است.

3. دیدار مقام معظم رهبری با علماء و مردم قم:
این دیدار به مناسبت سالگرد قیام مردم قم در 19 دی ماه 1356 صورت گرفت که سخنان ارزشمند ایشان در این دیدار باید سرلوحه ی فعالیت های مسئولین بخصوص دولتی ها قرار گیرد. ایشان اشاره داشتند که همه بدانند و نباید غفلت کرد که دشمنان نظام و انقلاب دست از دشمنی برنداشته اند. برخی متاسفانه ساده لوحانه و جاهلانه تصور می کنند با کرنش، با درخواست، با مذاکره و با کوتاه آمدن از آرمان ها، دشمن دست از دشمنی بر خواهد داشت. امروز دشمن با تحریم های ظالمانه در حال دشمنی است فلذا باید در برابر زیاده خواهی های دشمن حتی در مسئله ی تحریم ایستاد و راه مقابله، مصونیت بخشی برای کشور است با مراجعه به اقتصاد مقاومتی و توان داخلی.


نکته ی دیگری که رهبری عظیم الشان به آن اشاره داشتند، پرهیز از اختلاف افکنی بود که در این خصوص به مسئولین دولتی توصیه داشتند که پرهیز کنند از بیان مسائل اختلافی که قطعا به نفع هیچ کس نیست و دولتی ها باید مراقب تحرک جریان حاشیه ساز و فرصت طلب باشند.

4. اقدام تروریستی در فرانسه:
اولاً این نوع اقدامات در هر صورت از طرف ما محکوم است. ثانیاً آنچه که باید به آن توجه شود نحوه برخورد آنها نسبت به مسئله است که اگر در فرانسه این اقدامات صورت گیرد می گویند بربریت است اما اگر در عراق و سوریه اتفاق بیفتد به جای محکوم کردن، از آنها حمایت می کنند. ثالثاً پیش بینی های مقام معظم رهبری درست بود که: "این اقدامات تروریستی در عراق و سوریه که آنها حمایت می کنند، قطعا یک روزی گریبان خود آنها را خواهد گرفت." و امروز، آن روز است.

نکته ی پایانی:
در 24 دیماه سال 1358، حضرت امام رحمة الله علیه، مقام معظم رهبری را به امامت جمعه ی تهران منصوب کردند که این روز را گرامی می داریم که روزی به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب باقی مانده است.


همچنین در پایان خطبه دوم و پس از بررسی مناسبت های مهم هفته و رویدادهای سیاسی اخیر، حجةالاسلام و المسلمین شاهچراغ، از عموم مردم خصوصا کشاورزان اَرَدی خواست تا جهت نزول رحمت الهی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه را روزه مستحبّی بگیرند و در روز سوم یعنی ساعت 8 صبح روز دوشنبه 22 دیماه در محل ورزشگاه شهدا جهت برگزاری نماز باران حضور به هم رسانند.



                           

    نظرات  (۳)

    سلام تشکر میکنم از راه اندازی سایت
    انشاالله سعی شود مطالب سایت پربارتر شود
    باتوجه به اینکه این سایت به بخش ارد مربوط میشود اطلاعات در مورد اتفاقات جاری ارد نیز قید شود، همچنین مشکلات فعلی وکمبودها ی بخش ،توانمندیها ،
    فرهنگ و اداب رسوم پسندیده ی قدیم که در معرض فراموشی هستند،مسابقه ، و ......نیز در فالب بخشهایی به سایت اضافه شود. با تشکر
    پاسخ:
    سلام و تشکر از حسن توجه شما

    اگرچه همانطوری که حضرتعالی می فرمایید واقعاً جای خالی سایتی که مسائل و مشکلات اَرَد را بازگو نماید سالهاست احساس می شود ولی باید گفت که این سایت صرفاً جهت انعکاس اخبار مربوط به دفتر امام جمعه اَرَد راه اندازی گردیده و در کنار آن سعی می نماید تا با انتشار مقالات برگزیده از منابع معتبر و مورد تایید، به افزایش سطح آگاهی مخاطبان نیز کمک نماید.

    لازم به ذکر است در خصوص راه اندازی سایت خبری و اطلاع رسانی در اَرَد کارهایی صورت گرفته که به زودی شاهد تعدادی از آن ها خواهیم بود. ان شاء الله

    احسنت. اگرامکان دارد مطالب سایت رو بیشتر کنید
  • مهدی اشرفی
  • با سلام
    خیلی خوبه از ائمه حرف بزنیم و دفاع کنیم ولی مدافع کسیه که همیشه دست به شمشیره ، صحبت و مذاکره می کنه اما به دشمنش فرصت کوچکترین خیانتی رو در حق دینش نمیده
    مدعی دینداری زیاده ولی هیچکدومشون یاد نگرفتن اول مطالعه کنن و بعد فکر کنن وبعد نظر بدن ، دینداری یعنی تفکرکردن یعنی بر اساس اسلام عزیز و زندگی آل الله عزیز تکلم کردن ، یعنی در حالی که اهل منطقی اهل مجاهدتم باشی .
    یا حق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی