اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 2 مرداد 1394 + عکس

| جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۲ ب.ظ

شماره 148

بسم‌الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته بخش ارد با حضور گسترده مردم مومن و ولایی، به امامت حجةالاسلام و المسلمین شاهچراغ برگزار گردید.

خطبه اول:

حجةالاسلام والمسلمین شاهچراغ در ابتدای خطبه ضمن توصیه به تقوای الهی به روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) اشاره نمودند که فرمودند: 4 چیز سیئات را تبدیل به حسنات می کند. چون در سوره هود آیه 114 آمده است «ان الحسنات یُذهبن السیئات»

الصدق، حُسن خلق والشکر والحیاء

امام جمعه در ادامه با توجه به فرارسیدن هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیه السلام نکاتی در این ارتباط بیان داشتند.

روز 8 شوال سالگرد حادثه تلخ و تأسف بار در دنیای اسلام بود. واقعه ای که توسط فرقه متعصب و جاهل، تندروی وهابیت در شهر مدینه الرسول ایجاد شد.

بقیع قبرستانی است در شهر مدینه که مزار و مدفن 4 امام از امامان شیعه است (امام حسن مجتبی (ع)، امام زین العابدین (ع) امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق علیه السلام)

اما متاسفانه به دست این فرقه ضاله تخریب شد با خاک یکسان شد.

امام جمعه گفت: وهابیت گروهی هستند که حاکمیت دینی آنان بر کشور عربستان با مساعدت و کمک انگلیس صورت گرفت.

وهابیت که بر گرفته از تفکرات محمد بن عبد الوهاب است در سال 1200 هجری قمری در عربستان حاکمیت دینی پیدا کرد در حالی که خاندان آل سعود حاکمیت سیاسی بر عهده داشتند.

-محمد بن عبد الوهاب فهم غلطی از دین اسلام داشت. بعضی رفتارهای دینی ازجمله زیارت و توسل را بدعت و شرک می دانند.

به شهادت تاریخ، رفتار این گروه تند رو تا کنون جزء از بین بردن مبانی اسلام و مخدوش کردن چهره اسلام ثمره دیگری برای امت اسلام نداشته است.

این فاجعه در حقیقت نادیده گرفتن آیه معروف مودّت است، مودّت و محبتی که خداوند متعال مزد رسالت رسول گرامی اسلام (ص) قرار داده بود.

«قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی» شوری آیه 23

سوالی که باید از بزرگان و سران وهابیت پرسید (به قول خوتان به قرآن اعتقاد دارید) اگر بخواهید به این آیه شریف عمل کنید، مودّت خود را به ذوی القربی نشان دهید و مسلماً این ذوی القربی فرزندان حضرت زهرا (س) که امامان شیعه است، می باشد

آیا این اظهار مودّت با تخریب قبور ائمه هدی علیه السلام سازگار است؟

امروز متاسفانه حرکت وهابیت تندرو در حقیقت بازگشت به دوران جاهلیت عرب است.

بارزترین صفت عرب جاهلی خشونت و قساوت است به طوری که از کشتن انسانها لذت می برند

امروز مراکز وهابیت به کانون فتنه و جاسوسی تبدیل شده است، از یک طرف اسلام اشرفیت، اسلام ابوسفیان، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داری در یک کلام اسلام آمریکایی ترویج میکنند. از اسلام برای نابودی اسلام استفاده می کنند.


خطبه دوم:

حجةالاسلام و المسلمین شاهچراغ در ابتدای خطبه دوم ضمن توصیه به تقوا و پرهیز کاری به بیان مسائل روز جامعه پرداختند.

1. پنج مرداد سالگرد اولین نماز جمعه:

اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب در پنجم مرداد سال 58 به امامت مرحوم آیت اله طالقانی برگزار گردید.

نماز جمعه پایگاه معنویت و مقاومت است. پایگاه آگاهی و بصیرت افزایی است، پایگاه وحدت اتحاد و همبستگی امت اسلامی است.

نماز جمعه ترکیبی ست از عبادی سیاسی، از یک طرف توصیه به تقوا، پاکدامنی و ترس از خداست، در کنار آن مباحث سیاسی، آگاهی دادن مردم نسبت به مسائل روز جامعه و منطقه، بین المللی، توطئه های دشمنان و همچنین نیاز های دوستان مطرح می گردد.

2. فرمایشات مقام معظم رهبری در عید فطر:

فرمایشایت رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی در عید سعید فطر می تواند مبنایی باشد برای موضع گیری های مسئولان، جناح های سیاسی و مردم. در حقیت خط مشی سیاستهای نظام اسلامی بعد از جمع بندی مذاکرات وین را روشن نمودند.

تشکر از تیم مذاکره کننده که این برای سومین بار طی این چند روز بود که از زحمات این تیم در مذاکرات سخت و فشرده هسته ای تقدیر و تشکر نمودند.

مسئله دیگر اینکه سیاست های نظام اسلامی در قبال دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نکرده و نخواهد کرد. چه اینکه مبارزه با استکبار جزءاصول و هویت انقلاب اسلامی است و آمریکا بعنوان یک دولت مستکبر که سیاست های او در منطقه کاملا متضاد با اهداف ما قرار دارد.

نکته‌ای دیگری که همه جناح‌های سیاسی باید به آن توجه داشته باشند در ارتباط با متن جامع باید کلان نگر و به‌صورت جامع به آن نگاه کرد، نقاط ضعف و قوت را باهم ببینیم. قطعاً این متن مذاکرات دارای نقاط قوت و ضعف است که باید از مسیرهای قانونی برسی گردد تا ان شاالله آنچه بر مصلحت نظام و انقلاب و ملت شریف ایران است تصمیم‌گیری گردد.


 


    

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی