اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 12 تیر 1394 + عکس

| شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۲ ق.ظ

شماره 145

بسم الله الرحمن الرحیم

نمازجمعه این هفته بخش ارد در هفته سوم ماه مبارک رمضان با شکوه خاص و با حضور مومنین روزه دار، به امامت حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد برگزار گردید.

خطبه اول:

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغ در ابتدای خطبه ضمن توصیه به تقوای الهی، به بیان شرایط برخورداری از رحمت الهی پرداخت.

الف- رحم کردن به اهل زمین

ب- نماز خواندن

ج- صلح بین مردم ( فاصلحوا بین اخویکم واتقوالله لعلکم ترحمون)

امام جمعه در ادامه به بیان فضائل و مناقب امیرالمومنین علی(ع) پرداخت.

حضرت علی(ع) نمونه انسان کامل، الگوی تربیتی اسلام و تبلور عینی تفکر توحیدی است.

انسان والایی که از کودکی در محضر پیامبراعظم(ص) رشد کرد، در مکتب نبوی رشد یافت. از نظر آن حضرت دنیا محل تربیت و گذرگاه تکامل است، همچنین روح دعوت انبیاء و پیامبران، اسلام (تسلیم بودن در برابر خدا) بوده است. چنانکه در نهج البلاغه  هدف از بعثت رسول گرامی اسلام(ص) به صراحت بیان شده است:" خداوند محمد(ص) را مبعوث کرد تا بندگانش را از بندگی بت ها خارج سازد و به پرستش خدا بکشاند."

بنابراین تربیت دینی انسانها اگر بر مدار توحید، تربیت بر مدار پرستش خاضعانه و خالصانه باشد آن تربیتی است که ما را به سرانجام نیک سوق خواهد داد، و این نوع تربیت نیازمند الگوی توحیدی است.

با مطالعه زندگی حضرت علی(ع) می توان توحید ناب را دریافت. شخصیتی که تولد و شهادتش در دورترین و خالصترین مکان از شرک یعنی درون کعبه و محراب مسجد کوفه است.



بنابراین از کلام و مرام امیرالمومنین(ع) باید روش های تربیت انسان های صالح، متعهد و کارآمد را به دست آورد.

1.محاسبه نفس:

از جمله روش هایی که در تربیت انسان بسیار موثر است محاسبه نفس است.

در نظام تربیتی اسلام "حسن عمل" مورد نظر است نه "کثرت عمل" ، چنانچه امام صادق(ع) در تفسیر آیه شریفه " لِیبْلُوَکُمْ أَیکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا " (سوره ملک آیه 2) می فرمایند:"  منظور این نیست که چه کسی بیشترین عمل را انجام داده است، بلکه مراد آن است که چه کسی بهتر عمل می کند." ارزش عمل به نیت آن است، ارزش عمل به تقوی است.

ماه مبارک رمضان بخصوص شب های قدر بهترین فرصت برای ارزیابی اعمال است، بهترین فرصت است برای توبه و استغفار.

نتیجه اینکه یکی از روش های موثر تربیتی که در سیره حضرت علی(ع) مطرح است سنجش اعمال است.

2.معاشرت با صالحان:

دومین سیره تربیتی امیرالمومنین(ع) معاشرت و ارتباط با انسان های صالح و پرهیزکار است. از دیدگاه آن حضرت باید کسانی را برای دوستی و معاشرت برگزید که راستگو، درستکار، با ایمان و متدین باشد. حضرت امیر(ع) در نامه ای به حارث همدانی سفارش کرده است:" از مصاحبت و مجالست با گناهکاران بپرهیز، چون پیوند بد، سرانجام شرّ و بدی به بار می آورد."


خطبه دوم:

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغ در ابتدای خطبه دوم ضمن توصیه به تقوا به بیان مسائل روز جامعه پرداخت.

1.دیدار مقام معظم رهبری با مسئولین قوه قضائیه:

این دیدار که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار گردید مقام معظم رهبری ضمن اظهار رضایت از مجموعه عملکرد قوه قضائیه، توصیه های مهمی به مسئولین قوه نیز داشتند که حتما باید این توصیه ها را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند، از جمله:

- کادر سازی و تربیت نیروی مومن، متعهد و شجاع

- تلاش برای کاهش زندانیان

- ترویج صلح و سازش

- لزوم پیشگیری از جرم.

2.سالگرد حمله ناو امریکا به هواپیمای مسافربری:

 الف) حمله ناو امریکایی به هواپیمای مسافربری، نقض آشکار قواعد و قوانین بین المللی بوده است، بی شک یکی از اسناد بزرگ جنایت امریکا که تا ابد ماندگار است همین قضیه است.

کشور امریکا که خود مروج تروریسم است، جمهوری اسلامی ایران که قربانی تروریسم است را متهم می کنند به حمایت از تروریسم در منطقه. امام امروز همه می دانند که چه کسانی از گروهک وحشی داعش حمایت می کند. اقدامات تروریستی در مسجد امام صادق(ع) کویت، نمازگزاران در حال نماز را به خاک و خون کشیدند.

رفتار امریکا در قبال ایران تماماً جنایت و اقدامات تروریستی علیه ملت ایران بوده است.

ب) امریکا و مذاکرات هسته ای: امریکا در ماه های اخیر به موازات مذاکرات، پروژه دیگری را کلید زد که هر روز بیشتر می شود. تلاش سازماندهی شده رسانه ای و سیاسی برای مقصر جلوه دادن ایران در صورت عدم توافق. باید تیم رسانه ای مذاکره کنندگان در قبال این توطئه یک عکس العمل مناسبی داشته باشند. این امریکائی ها هستند که با زیاده خواهی خود مانع از حصول توافق هستند.

ج) بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده معظم شهداء در خصوص حقوق بشر امریکائی به نکته مهمی اشاره داشتند و آن اینکه عده ای در کشور هستند ، با کار رسانه ای و تبلیغات دروغین می خواهند چهره زشت دشمن بخصوص امریکا را موجه جلوه دهند، دشمن را بزک می کنند، امریکا را بزک می کنند، می خواهند یک چهره موجه از امریکا نشان دهند.


3.استعفای استاندار محترم استان فارس:

با توجه به استعفای استاندار محترم، مناسب است مسئولین هر چه سریعتر و به دور از سیاست بازی، یک استاندار کاری انتخاب نمایند تا بتواند مشکلات اقتصادی و اشتغال در استان را سروسامان دهد. البته دو شرط را باید مدنظر داشته باشند، یکی نظر موافق نماینده محترم ولی فقیه در استان و دوم اینکه فتنه 88 خط قرمز است که در انتخاب استاندار جدید باید مدنظر قرار گیرد.

4.پایان یافتن ساخت منزل امام جمعه در بخش ارد:

با تلاش های صورت گرفته کار ساخت منزل امام جمعه پایان پذیرفت. جا دارد از شورای محترم سیاست گذاری ائمه جمعه که بودجه اصلی را این شورا پرداخت کرد و همچنین بانیان خیر تقدیر و تشکر نمائیم. از ناظرین پروژه که حقاً و انصافاً در طول این مدت زحمات زیادی متحمل شدند تشکر می کنیم.

ان شاالله در آینده نزدیک بتوانیم با تخصیص بودجه از طرف شورای سیاستگذاری، کار ساخت دفتر امام جمعه را شروع نمائیم.


      

  

 

نظرات  (۱)

  • محمد امین
  • با تشکر از زحمات فراوان شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی