اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 29 خرداد 1394 + عکس

| شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۱ ب.ظ

شماره 143

بسم الله الرحمن الرحیم

نمازجمعه این هفته بخش اَرَد در اولین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور گسترده مردم مومن روزه دار، مسئولین و مبلّغین محترم به امامت حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش اَرَد برگزار گردید.

خطبه اول:
حجت الاسلام شاهچراغ در ابتدای خطبه عموم نمازگزاران را توصیه به تقوای الهی نمود، و اینکه تقوا و پرهیزکاری در تربیت اخلاق اسلامی، رشد و تکامل و تقویت معنویت نقش بسیار مهمی دارد و برای رسیدن به این صفت شایسته، بهترین عبادت روزه است.
«لعلکم تتقون»  تمام هدف روزه، رسیدن به تقواست.
امام جمعه محترم در ادامه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، به بیان فضائل و ویژگیهای ماه رمضان پرداخت.
شناخت فضیلت ماه رمضان مهمتر از شناخت زمان و مسائل جانبی و فرعی آن است. همانگونه که یکی از دعاهای امام سجاد علیه السلام این است:
«اَلهِمنا مَعرِفَةَ فَضلِهِ و أِجلالَ حُرمَتِهِ» (دعای 44 صحیفه سجادیه)
بنابراین برای درک بهتر و بهره مندی فراوان از این ماه، حتما باید شناخت کافی از فضائل، ویژگی ها، آثار و برکات آن داشته باشیم.
خداوند متعال تسهیلات و شرایط ویژه ای برای مومنین در نظر گرفته است؛ اینکه درهای بهشت در این ماه باز است و درهای جهنّم بسته و شیاطین در غل و زنجیر هستند بیانگر این است که موانع بندگی از سر راه برداشته شده است. بر همین مبناست که رسول گرامی اسلام(ص) می فرماید:
اگر کسی ماه رمضان بر او گذشت امّا نتوانست دنیا و آخرت را برای خود تامین کنم، نتوانست بهشت را برای خود بخرد، شقی ترین مردم این فرد است.
کسی که در این ماه آمرزیده نشود در کدام ماه می خواهد مورد رحمت و مغفرت خداوند قرار گیرد؟
- ماهی که عبادتش چندین هزار برابر ثواب دارد، قرائت یک آیه قرآن ثواب ختم قرآن را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغ گفت: نتیجه اینکه برای شناخت کافی و درک بهتر این ماه باید ویژگی های منحصر بفرد این ماه که برای ماه ها و زمان های دیگر در نظر گرفته نشده است را بشناسیم:
1. روزه داری:
وجوب روزه در این ماه و آثار و برکاتی که در پرتو روزه داری برای انسان حاصل می شود یکی از ویژگی های اختصاصی این ماه است. آثاری همچون تغییر و تحوّل اخلاق و روحیات فرد، کاهش بزهکاری و جرم و گناه در جامعه اسلامی، خودسازی و تهذیب نفس، تقویت اراده، رسیدگی به فقرا و محرومین از آثار روزه داری در این ماه است.

2. نزول قرآن و شب های قدر:
«شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن» آیه 184 سوره بقره
این ماه، ماه تولد قرآن است. ماه انس با قرآن، ماه بهار قرآن است. حضرت امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید: قلب شهر رمضان لیلة القدر است. بنابراین جنبه دیگر ارزش گزاری این ماه، مربوط به شب های قدر و نزول قرآن است.

3. شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع):
این ماه را می توان به نوعی ماه امیرالمومنین، ماه ولایت و امامت دانست. این ماه را می توان ماه پیوند قرآن و عترت دانست. دو گوهر گرانبها که پیامبر اکرم جهت هدایت بشر برای انسان ها به یادگار گذاشته است.
-عترت منهای قرآن و قرآن منهای عترت یعنی ضلالت و گمراهی

خدایا به همه ما کسب فضائل اخلاقی و دوری جستن از رذائل اخلاقی را عنایت بفرما



خطبه دوم:
حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش اَرَد در ابتدای خطبه دوم ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری، به بیان مسائل روز و موضوعات سیاست داخلی و خارجی پرداخت:


1. ماه رمضان و حضور روحانیون و مبلّغین:
حضور روحانیون و مبلّغین ارجمند به بخش اَرَد را خیر مقدم عرض می کنیم. عزیزانی که جهت تبلیغ و ارشاد و تبیین معارف حقّه اهل بیت در این منطقه حضور پیدا کرده اند.
باید عموم مردم عزیز روزه دار از این فرصت حضور مبلّغین به نحو احسن استفاده نمایند.


2. دیدار مقام معظم رهبری با قاریان قرآن:
بیش از سه ساعت محفل انس با قرآن در حضور رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی بیانگر اهمیت توجه به قرآن است. در این مراسم ایشان از پیشرفت های قرآنی در تمام زمینه ها تجلیل نمودند.


3. تجلیل از شهدای غوّاص:
تشییع باشکوه پیکرهای مطهر شهدای غواص که با پیام ولی امر مسلمین همراه بود. توجه به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز همیشگی ملت مسلمان ایران است. در این مراسم صحنه های باشکوهی رقم خورد. اگرچه برای بعضی عجیب بود اما برای ملّتی که خود این فرزندان را پرورش داده است، برای مقام معظم رهبری که با رشادت های این شهدا و ملت سربلند ایران آشنایی دارد عجیب نبود.
باید قدردان این ملت آگاه و فهیم بود که با شناخت زمان حضور پیدا کردند. پیام این شهدا امروز برای همه ما روشن است. در سیاست خارجی بخصوص برای مذاکره کنندگان ما مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمن است، در سیاست داخلی در برابر وسوسه های قدرت و ثروت باید مقاومت کرد.


4. هفته قوه قضائیه:
اهمیت و جایگاه قوه قضائیه در نظام اسلامی برای همه با اهمیت است. مسأله احقاق حق، عدالت، قانون گرایی، مقابله با زورگویان، مقابله با متجاوزین به حقوق مردم و بیت المال، از وظایف اصلی قوه قضائیه است. به حمدالله در این چند سال اخیر عملکرد قوه قضائیه مثبت بوده است. در پرونده های کلان با همه فشارهایی که وجود داشته است اما مصمم و قاطعانه و عادلانه به پرونده ها رسیدگی شده است. از این بابت جای تقدیر و تشکر دارد.


5. مذاکرات هسته ای:
در باب مذاکرات هسته ای؛ هم اکنون در شرایط حساسی قرار دارد، امید است تیم مذاکره کننده که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری فرزندان این انقلاب هستند با استعانت از خداوند متعال و با تأسی به راه روشن شهدا به خصوص شهدای غواص که حاضر نشدند عزت خود را بفروشند، باید از استقلال و سربلندی کشور محافظت نمایند.
موضوع انرژی هسته ای امروز به عنوان یکی از نمادهای استقلال کشور شناخته می شود که ملت ایران بهای سنگینی را برای این مسئله پرداخت کرده است. فلذا نباید گذاشت دشمن به استقلال کشور خدشه ای وارد آورد.


6. ساخت مسجد و تشکر از بانی:
به حول و قوه الهی بعد از چند سال از شروع ساخت، مسجد امیرالمومنین در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرد. از بانی خیر و همه دست اندرکاران ساخت به خصوص مدیر اجرایی که واقعا زحمات زیادی کشیدند تشکرو قدردانی می نماییم اما در این خصوص 2 نکته لازم به ذکر است:


الف- ان شاء الله با عنایت بانی خیر مسجد و هیأت امناء، با حضور یک روحانی مستقر و اقامه نماز جماعت، فعالیت های فرهنگی این مسجد شروع شود


ب- نکته دوم اینکه به عنوان وظیفه عرض می کنم ساخت مسجد در بخش ارد کافی است. ظرفیت مسجد سازی کامل شده است. نیازی به مکان های مذهبی و ساخت مسجد وجود ندارد. لازم است خیرین محترم در بخش های دیگر از جمله مکان های ورزشی برای جوانان بخش سرمایه گذاری نمایند.



           
   


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی