اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 1 خرداد 1394 + عکس

| يكشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۵۴ ق.ظ

شماره 139
بسم الله الرحمن الرحیم

نمازجمعه این هفته بخش اَرَد همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسین علیه السلام و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین محلّی، به امامت حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش اَرَد برگزار گردید.


خطبه اول:

حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ در ابتدای خطبه ضمن بیان روایتی از حضرت امام زین العابدین علیه السلام، توصیه به تقوا و پرهیزکاری داشت. در این روایت امام سجّاد علیه السلام علامت های مؤمن را بیان می فرمایند.

از جمله: الوَرَعُ فِی الخَلوَة : تقوای در تنهایی؛ تقوا در حضور جمع هنر نیست، آدم جلوی مردم احتیاط می کند اما در تنهایی شما هستی و اتاق تنها، حفظ کردن در این خلوت هنر است(توجه داشته باشی که خداوند در تمام لحظات ناظر بر اعمال ما می باشد)

شاهچراغ در ادامه گفت: با توجه به موضوع مهدویت، در جلسات گذشته پیرامون مسئله غیبت امام نکاتی بیان گردید، در این جلسه به مسئله انتظار می پردازیم.

- مهمترین مسئله در موضوع مهدویت، انتظار فرج است. انتظار فرج سبب امید به آینده است، سبب حرکت و پویایی، رشد و تکامل در جامعه اسلامی است.

چه اینکه رسول خدا فرموده است:
«أَفضَل أعمال أُمَّتی أِنتِظار الفَرَج»

- انتظار واقعی، انتظاری است که زمینه ظهور حضرت ولی عصر (عج) را فراهم کند. این انتظار هم در آثار فردی و اجتماعی است و هم اینکه منتظران دارای وظایف و تکالیفی در عصر غیبت هستند.

- امید به آینده: یکی از آثار آن امید به آینده ای روشن که باعث حرکت، کوشش و تلاش می گردد و این نکته ای است که در روایات اهل بیت نیز به آن اشاره شده است.

به قول حضرت آیت الله جوادی آملی شخص منتظر راستین اولاً خود را باید اصلاح کند(صالح باشد) و هم به اصلاح جامعه بپردازد.(منتظر هم صالح است و هم مصلح)

- در بُعد تکالیف منتظرین، مهم ترین بحث، امام شناسی است. شناخت امامت و امام، اولین وظیفه مؤمن اهل انتظار است. پیمودن جاده انتظار بدون شناخت امامِ منتظَر ممکن نیست.

بعد از مرحله شناخت، پیروی، اطاعت و الگو گرفتن از امام می باشد. باید در همه مسائل زندگی(تقوا، ساده زیستی، عبادت، فضائل اخلاقی) دنباله رو امام باشیم.


ان شاء الله در جلسه آینده به دیگر وظایف منتظران اشاره خواهیم کرد.



خطبه دوم:
حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش اَرَد در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوای الهی، به بیان مسائل داخلی و بین المللی پرداخت.

1. ولادت با سعادت یادگاران کربلا:

امروز ولادت باسعادت حضرت امام حسین علیه السلام است که این روز را به نام روز پاسدار نامگذاری نموده اند.
همچنین در آستانه ولادت حضرت عباس – قمر بنی هاشم – قرار داریم. شخصیتی که گفته شده در روز قیامت یکی از وسایل شفاعت حضرت زهراء سلام الله علیها «یَدان مَقطوعَتان مِن العَبّاس» ( دو دست قطع شده عباس) است. که خود نیز باب الحوائج است. همچنین ولادت پر خیر و برکت حضرت امام زین العابدین-سیّد الساجدین -  علیه السلام نیز پیش رو داریم. امامی که یکی از فعالیت های اصلی او، زنده نگه داشتن یاد و خاطره کربلا بود.حادثه کربلا نباید به دست فراموشی سپرده شود، نباید به انحراف کشیده شود.

برنامه های دیگر امام سجاد(ع) برنامه های ارشادی-تربیتی(تربیت شاگرد) بود.


2. فرمایشات مقام معظّم رهبری:
همانطور که مقام معظّم رهبری اشاره نمودند، اسلام ناب، اسلام ظلم ستیز است، اسلامی که دفاع از مظلوم را وظیفه خود می داند.

امروز متاسفانه دشمن با تمام توان خود برای مقابله با این نظام اسلامی(برای شکست اسلام) تلاش می کند. برای شکست نفوذ معنوی نظام اسلامی فعالیت می کند و ما هم باید با تمام توان ایستادگی و مقاومت کنیم.

در موضوع هسته ای متاسفانه شاهد کارشکنی و عهد شکنی نسبت به تفاهم نامه های قبلی هستیم. در مذاکرات جدید، باز مسائل و درخواست های جدید مطرح می کنند. فلذا ما باید با عزمی راسخ، قاطعانه در مقابل زیاده خواهی آنها ایستادگی کنیم.

3. سوم خرداد – فتح خرمشهر:
آزادسازی خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ جنگ و انقلاب اسلامی محسوب می شود که معادلات نظامی بسیاری را به نفع انقلاب اسلامی تغییر داد. سوم خرداد ثابت کرد که با توکل به خدا و توجهات حضرت ولی عصر (عج) و استقامت و پایداری می توان به پیروزی رسید. این پیروزی یکی از مصادیق بارز نصرت الهی است.

4. سالروز آغاز محاصره اقتصادی امریکا در سال 1359
دشمن و استکبار جهانی برای مقابله با اسلام ناب، دو عامل مادی بیشتر نداشته است. تنها ابزار دشمن جهت مقابله با ملت ایران، تهدید نظامی و تحریم بوده است. به موازات پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار به خصوص امریکا، از هر دو ابزار استفاده کرد.

خیال می کنند با این ابزارها می توانند ملت ایران را وادار به تسلیم نمایند. اما ملت مقاوم ایران نیز در مقابل این دو ابزار دشمن، الگو دارد. در مقابل تهدید نظامی، ابزار محرم با الگوگیری از حضرت سیدالشهداء داریم و در مقابل تحریم، ابزار ماه رمضان را داریم( با الگوگیری از حضرت امیرالمؤمنین و حضرت زهراء علیهماالسلام)


               


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی