اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

بزرگداشت مقام معلم در بخش ارد

| چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۰ ب.ظ

 همایش بزرگداشت مقام معلم، سه شنبه 15 فروردین همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه خامس آل عبا در بخش ارد برگزار گردید.

 

در این همایش که شاهچراغ امام جمعه ی بخش ارد، درویشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش و مسئولین محلی و معلمان بخش ارد حضور داشتند با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط معلم قرآنی حمیدرضا کارگرفرد شروع شد.

سپس سیدرضا شاهچراغ امام جمعه ی بخش ارد ضمن تبریک هفته ی معلم به نکاتی پیرامون جایگاه ویژه ی معلم در نظام اسلامی پرداخت.

شاهچراغ گفت: برخلاف نظام های غربی که همه چیز براساس مادیات ارزش گذاری می شود اما در نظام اسلامی ارزش کار معلم و علم آموزی را نمیتوان با مادیات ارزش گذاری کرد.

ایشان خاطرنشان کرد: معلم وظیفه اش فقط آموزش نیست، بلکه براساس اصول اسلامی در کنار آموزش باید به پرورش و تربیت دانش آموزان نیز اهتمام داشته باشد.

ایشان افزود: باید در سطح مدیریت شهرستان نگاه عادلانه به همه ی نقاط وجود داشته باشد، هم در توزیع بودجه و هم در تقسیم بندی معلمان باید دقت کافی در این زمینه صورت پذیرد بخصوص اگر معلم با تجربه ای در روستا و بخش فعالیت می کند به بهانه های مختلف او را جذب مدارس شهرستان نکنیم.

ایشان ضمن اشاره به مطالبات بحق معلمان گفت: وظیفه نظام اسلامی ست به این مطالبات پاسخ دهد و البته تاکنون پاسخ داده و رسیدگی نموده است. اما معلمین عزیز هم آیا به وظایف شغلی خود عمل نموده اند؟ آیا همین اندازه که به شغل دوم خود اهتمام دارند برای وظیفه ی معلمی نیز دقت نظر دارند؟ یکی از مشکللاتی که در این منطقه وجود دارد، ترک تحصیل دانش آموزان است و ما برای این کار چقدر برنامه ریزی کرده‌ایم؟ چقدر دانش آموزان را به تحصیل ترغیب کرده‌ایم؟ باید از کارشناسان باتجربه استفاده نماییم و این مشکل منطقه را برطرف کنیم.

درویشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش ضمن تبریک هفته ی معلم گفت: تجلیل از مقام معلم، تجلیل از علم، تجلیل از عشق، تجلیل از نور و روشنایی و تجلیل از پیامبران عظیم الشأن الهی است.

ایشان افزود: کار پیامبران تزکیه و تعلیم است که با بی توجهی در کشور ما آموزش بر پرورش مقدم شده است ولی در قرآن "یزکیهم و یعلمهم" آمده است یعنی اول تزکیه و سپس تعلیم.

ایشان با تکذیب شایعه ی تعطیلی نمایندگی آموزش و پرورش ارد گفت: اصلا این موضوع صحت ندارد و ما هیچ نظری خلاف عدالت نداریم. البته در کشور مجوز جدید نمایندگی نمی دهند ولی ما حتی الامکان سعی می کنیم این اتفاق نیفتد چون واقعا نمایندگی ارد کمک ‌کار ماست و خیلی از مشکلات ما را در بخش ارد حل می کند.

ایشان با اشاره به صحبت های شاهچراغ امام جمعه بخش ارد خاطرنشان کرد: براساس امتیاز بندی معلمان و بنابر درخواست خود آنها پست بندی صورت می گیرد و قطعاً از طرف آموزش و پرورش شهرستان هیچ بی عدالتی صورت نمی گیرد.

در ادامه از محمدجواد دلام مسئول نمایندگی بخش ارد، قاسم منصوری مدیر مجتمع فردوسی و خانم صحرانورد مدیر مجتمع حضرت زینب(س) با اهدای لوح یادبود تقدیر و تشکر بعمل آمد.

این مراسم با پذیرایی شام به پایان رسید.

 

      

نظرات  (۱)

  • محمد رضا رنجبر
  • ضمن گرامیداشت مقام معلم ‏ هفته معلم را به زحمتکشان و دلسوزان فرهنگی تبریک عرض کرده و از دست اندرکاران این مراسم تشکر مینمایم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی