اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 11 اردیبهشت 1394 + عکس

| جمعه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۰۸ ب.ظ

شماره 136

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه ی این هفته ی بخش ارد همچون هفته های گذشته با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین محلی به امامت حجة الاسلام والمسلمین سید رضا شاهچراغ امام جمعه ی بخش ارد برگزار گردید.



خطبه ی اول:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه به تقوای الهی به تبیین آثار سنت حسنه ی اعتکاف و همچنین نکاتی پیرامون زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) پرداختند.

امام جمعه گفت: مراسم معنوی اعتکاف که از سحرگاه 13 رجب شروع و تا اذان مغرب روز 15 رجب پایان می پذیرد، انسان سه روز در خلوت خود به دور از هیاهوی شهر مشغول به خودسازی، عبادت و شب زنده داری می شود.

این عبادت مهم در کنار آثار فردی که برای شخص معتکف دارد، آثار اجتماعی مهمی نیز دارد از جمله کاهش جرم و فساد در جامعه.

گسترش مسائل معنوی در جامعه از جمله نماز جماعت، ماه رمضان، اعتکاف و غیره می تواند در کاهش فساد و جرم در جامعه اثر مطلوبی داشته باشد.

اعتکاف معجونی شفابخش است؛ از عبادت های مهم، شفابخش و سازنده و فرصتی است برای تخفیف بار گناهان.


در ادامه شاهچراغ گفت: در آستانه ی ولادت باسعادت یعسوب الدین، امام المتقین حضرت علی(ع) قرار داریم. بنابر نوشته ی مورخین ولادت آن حضرت در روز جمعه 13 رجب سال 30 عام الفیل به طرز عجیب و بی سابقه ای در درون کعبه به وقوع پیوست.

ابن صباغ مالکی می گوید:

 "ولم یولدفی البیت الحَرامِ قَبلَهُ أَحدٌ سِواهُ وَهِیَ فَضیلَهٌ خَصَّهُ اللّه تَعالی بِها اِجْلالاً لَهُ وَاِعْلاءً لَمَرْتَبَتِهِ "

(ترجمه: پیش از آن حضرت احدی در خانه ی خدا ولادت نیافت مگر خود او، و این فضیلتی است که خدای متعال به حضرت علی(ع) اختصاص داده است تا مرتبه ی او را مردم بشناسند.)

شخصیت امیرالمؤمنین برای همگان و برای انسان های آزاده ی جهان الگوست، هرکس با هر تفکر و مرامی می تواند قسمتی از زندگی و سیره ی آن حضرت را الگوی خود قرار دهد. برای حاکمان و صاحب منصبان بحث حکومت داری، طریقه ی حکومت برمردم (و حکومت برای اجرای عدالت).

شخصیت والای آن حضرت آنچنان با عدالت عجین شده است که هر کجا سخن از عدالت به میان آید ذهن و فکر سریعاً به سوی رهبر عدالت پرور شیعیان می رود و این سخن معروف به یاد می آید: " قُتِلَ عَلِیٌّ فِی مِحْرَابِ عِبَادَتِهِ لِشِدَّةَ عَدْلِهِ ".

در اندیشه ی حضرت علی(ع)، حکومت امانتی ست در دست دولت مردان، نه طعمه که بر آن طمع داشته باشند. اصول عدالت علوی و توصیه هایی که در دوره ی حکومت خود داشتند می تواند مبنایی برای عملکرد مدیران و مسئولین قرار بگیرد از جمله:

- گماشتن نیروهای شایسته، کارآمد و صالح در مناصب حکومتی

- سخت گیری در اجرای دین و قانون

- منع از تملق گویی و تشریفات

- ساده زیستی و هم سطح بودن با مردم

- عدالت قضایی.

خداوند ان شاء الله رفتار و گفتار ما را علوی قرار بدهد.



خطبه ی دوم:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه ی بخش ارد در ابتدای خطبه ی دوم ضمن توصیه به تقوا و پرهیزگاری به بیان مسائل روز جامعه پرداختند.

1. وفات حضرت زینب(س):

وفات حضرت زینب(س) را در پیش رو داریم، بانویی که تمام لحظات زندگی ایشان همراه با سختی و مصائب بوده است که با صبر و استقامت خود، الگوی اطرافیان بوده است.

2. میلاد حضرت علی(ع)- روز پدر:

قرآن برای پدر و مادر جایگاه ویژه ای قائل شده است، توصیه به احسان و نیکی به پدر و مادر را می توان از آیات و روایات برداشت کرد.

فلذا بر همه ی ما لازم است که ضمن احترام و تکریم و تجلیل از آنها، احتیاجات مادی و معنوی آنها را بخصوص در زمان کهولت سن برآورده نمائیم.

بر همه ی پدران عزیز و زحمتکش این روز را تبریک می گوئیم.


3. شهادت علامه مطهری- روز معلم:

سال هاست بهانه ی مقدس شهادت معلم بزرگ، استاد شهید مرتضی مطهری "اعلی الله مقامه" دست مایه قدردانی از مقام شامخ معلمان عزیز شده است، معلمی که انسان ساز و فردا ساز است.

در نظام تعلیم و تربیت "معلم" ، محور است و معلم پیش از آن که در مقابل مدیر مدرسه و وزارت آموزش و پرورش پاسخگو باشد در پیشگاه خدای متعال مسئول است و اینکه با آینده ی کشور و امانتی که به او سپرده اند چه کرده است؟.

4. روز کار و کارگر:

بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در دیدار با کارگران سخت کوش باید سرلوحه ی فعالیت های مسئولین اقتصادی کشور قرار گیرد، اگر می خواهیم از رکود اقتصادی خارج شویم و گارگر ما دارای امنیت شغلی و جایگاه باشد باید توصیه ی ایشان مبنی بر مصرف کالای داخلی عملی گردد.

5. سفر مسئولین و اعضای هیأت دولت به شهرستان گراش:

با توجه به سفر اعضای هیأت دولت به شهرستان گراش، مردم بخش ارد انتظار داشتند به صورت جدی مشکلات بخش در حضور آنان مطرح گردد.

توصیه ی همیشگی بنده به مسئولین، نگاه عادلانه در تمامی زمینه ها بوده است اما متاسفانه این امر در این سفر نماینده ی ویژه ی ریاست جمهوری محقق نشد. و البته این انتظار عملی نشد بلکه بالاتر، در جلسه ی وزیر بهداشت اقدام توهین آمیز به جایگاه نماز جمعه و امامت جمعه صورت گرفت که بنده به محض مشاهده ی این صحنه، جلسه ی رسمی را به عنوان اعتراض ترک کردم و توقع این بود که بعضی از مسئولین و دوستان به این عمل توهین آمیز آنان واکنش نشان دهند، اما از طرف آنان نیز اقدامی صورت نگرفت.

مردم ارد انتظار قاطعانه دارند در اسرع وقت مسئولین ضمن ادای توضیحات از این بی حرمتی به جایگاه امامت جمعه ی بخش ارد عذرخواهی نمایند.



     


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی