اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 4 اردیبهشت 1394 + عکس

| جمعه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۴۲ ب.ظ

شماره 135

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته بخش ارد در اولین جمعه ماه رجب با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسئولین محلی به امامت حجة الاسلام والمسلمین سید رضا شاهچراغ امام جمعه بخش ارد برگزار گردید.


خطبه ی اول:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ در ابتدای خطبه ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: یکی از آثار تقوا در بعد اجتماعی، نزول برکات از طرف خداوند برای بندگان صالح و باتقواست.

همانطور که خداوند متعال در آیه 96 سوره اعراف به این نکته تصریح می فرمایند:

" وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالأرْضِ..."

بسیاری از مشکلات مادی در زندگی بعضی از انسان ها به علت عدم توجه به توصیه های دینی است، اگر ما به وظایف شرعی خود عمل نمائیم خداوند نیز عنایت خود را شامل حال ما خواهد کرد. یعنی همه چیز بستگی به رفتار ما خواهد داشت.

امام جمعه در ادامه گفت: بحث زکات نیز زیرمجموعه همین مسئله قرار می گیرد. آیات و روایات بسیاری پیرامون این مسئله وارد شده است، که به اهمیت و آثار زکات اشاره شده است.

- مهمترین آثار اجتماعی پرداخت زکات، فقر زدایی و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه خواهد بود.


حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ افزود: با توجه به اینکه قرار بود در خطبه اول بحث مهدویت مطرح شود، فلذا در ادامه نکاتی اجمالی پیرامون شخصیت حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف) خدمتتان عرض می کنم.

- شخصیت امام مهدی(عج) و زندگی آن حضرت ویژگی هایی دارد که آن بزرگوار را از سایر امامان معصوم علیهم السلام متمایز کرده است، یعنی ویژگی ها و خصوصیاتی حضرت حجت دارد که در دیگر ائمه معصومین نیست.

البته این خصوصیات در کلام نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه هدی علیهم السلام بصورت برجسته بیان شده است.

1. بشارت به آمدن او:

از ویژگی های حضرت حجت(عج)، بشارت های پیامبر اکرم(ص) و ائمه ی معصومین درباره ی ولادت آن حضرت و ظهور اوست. این هم در کتب شیعه و هم اهل سنت آمده است.

2. ولادت پنهانی:

در روایات فراوان از حضرت رسول اکرم(ص) نقل شده است که مردی از خاندان من بنام مهدی قیام خواهد کرد و بنیان ستم را از بین خواهد برد. فلذا حاکمان ستمگر عباسی با اطلاع از این روایات در پی آن بودند که در همان ابتدای ولادت، امام را به قتل برسانند.

کلیه رفت و آمدهای به منزل امام حسن عسکری علیه السلام از طرف دستگاه حکومت زیر نظر داشتند. به همین خاطر ولادت آن حضرت پنهانی بود، حتی نزدیکان امام حسن عسکری از تولد امام بی اطلاع بودند.

3. غیبت طولانی و پیشگویی آن:

از ویژگی های دیگر امام دوازدهم، غیبت آن حضرت از مردم است. این مسئله ی غیبت پیشگویی هم شده است، از خود رسول اکرم(ص) تا امامان معصوم علیهم السلام به غیبت امام اشاره کرده اند.

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: "مهدی از فرزندان من است برای او غیبت و حیرتی خواهد بود که مردم در آن گمراه شوند."

4. طول عمر:

چهارمین ویژگی زندگی امام مهدی(عج)، عمر طولانی آن حضرت است. تاکنون نزدیک به دوازده قرن از عمر شریف آن امام همام می گذرد.


خطبه ی دوم:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد در ابتدای خطبه دوم ضمن توصیه به تقوای الهی به بیان مناسبت ها و مسائل روز جامعه پرداختند.

1. ولادت حضرت امام جواد علیه السلام:

دهم رجب مصادف است با ولادت حضرت امام جواد علیه السلام، که این ولادت را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، امام هشتم آقا علی بن موسی الرضا(ع)، مقام معظم رهبری و شما نمازگزاران عرض تبریک و تهنیت داریم.

2. اعتکاف:

یکی از اعمال مستحبی که در سیره ی رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه هدی علیهم السلام نیز وجود دارد مسئله ی اعتکاف است. در فضیلت اعتکاف همین بس که گفته شده باید در مهمترین مسجد شهر یعنی در مسجد جامع یا مسجدالحرام یا مسجدالنبی برگزار گردد و شرط قبولی اعتکاف، روزه است.

بنابراین اعتکاف از برجسته ترین مقام بندگی، خضوع و بردگی در مقابل ذات اقدس الهی می باشد.

3. فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان ارتش:

در هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش بیانات مهمی ایراد کردند.

مهمترین بخش فرمایش ایشان در این دیدار راجع به تقویت توان دفاعی کشور می باشد بر مبنای دستورات دینی-قرآنی و سیره ی پیامبر اکرم(ص) از یک طرف و وجود دشمنانی جنایت کار که هر روز گزافه گویی می کنند، وظیفه ی مسئولین بخصوص مسئولین نظامی است که توان نظامی-دفاعی کشور را بالا ببرند تا دشمن نتواند بر کشور مسلمین مسلط گردد.


4. دستاوردهای ملت یمن در جنگ 27 روزه:

ملت یمن در این جنگ در کنار تقویت اتحاد و انسجام ملی خود به رهبری انصارالله و با صبر استراتژیک خود توانستند مقاومت مثال زدنی انجام دهند که نمونه آن را قبلا در جنگ غزه مشاهده کردیم که دشمن را وادار به توقف حملات کردند.

5. سالگرد شکست حمله نظامی امریکا در طبس:

وقتی ملتی برای خدا قیام کنند پشتوانه ی آن هم قدرت خداوند می شود. پشتوانه اش امدادهای غیبی می شود.

امریکایی ها با برنامه ریزی قبلی از طریق طبس خواستند وارد شوند تا برنامه های خود را اجرایی نمایند، اما امدادهای غیبی به کمک ملت مسلمان ایران اسلامی آمد، شن ها مأمور خدا شدند و آنها را شکست دادند.

به فرمایش مقام معظم رهبری آنها دائما علیه انقلاب و این ملت توطئه می کنند، البته سرشان هم به سنگ می خورد امام ادب نمی شوند.

6. روز شوراها:

با پیروزی انقلاب اسلامی، جایگاه مردم در صحنه اجتماعی تغییر کرد، یکی از این صحنه ها، مدیریت شهری بود که طبق قانون اساسی مقرر گردید شوراهای اسلامی که از طریق انتخاب مردم صورت می گیرد مدیریت شهر و روستا را خود مردم بر عهده داشته باشند.

شورای محترم اسلامی بخش ارد در این دوره فعالیت های خوبی انجام داده اند. اولین قدم در پیشرفت، اعتماد و همدلی بین اعضای شورا با مسئولین از یک طرف و با مردم از طرف دیگر باید وجود داشته باشد تا شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

لذا مناسب است شورای اسلامی فعالیت هایی که تاکنون انجام داده اند را اطلاع رسانی نمایند و مردم را در جریان امور قرار دهند.



       


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی