اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 28 فروردین 1394 + عکس

| جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۵۵ ب.ظ

شماره 134

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته بخش ارد همچون هفته های گذشته با حضور اقشار مختلف مردم، بعضی از مدیران شهرستانی به امامت حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد برگزار گردید.


خطبه ی اول:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد، در ابتدای خطبه اول ضمن قرائت فرازی از خطبه همام، یکی از نکات پیرامون متقین و پرهیزگاران را بیان نمود.

امیرالمؤمنین علی(ع) می فرماید:

" وَ النَّاسُ مِنْهُ فِی راحَةٍ، أتْعَبَ نَفْسَهُ لِآخِرَتِهِ، وَ أراحَ النَّاسَ مِنْ نَفْسِهِ"

(مردم در کنار انسان باتقوا آرامش و آسایش پیدا می کنند. او برای آخرت خود سختی هایی را در این دنیا متحمل می شود ولی مردم را در کنار خود به راحتی می رساند.)

سخن در ارتباط با خدمت به مردم است که در روایتی آمده است که بافضیلت ترین مردم در روز قیامت کسی است که بیشترین خدمت را در مسیر زندگی خود به مردم می رساند و سیره ی معصومین نیز بر این اصل استوار بوده است.


 شاهچراغ در ادامه گفت: با توجه به ماه های پیش رو یعنی ماه رجب و شعبان که میلاد باسعادت آقا امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت مهدی(عج) و بعضی از ائمه دیگر قرار دارد فلذا تا نیمه ی شعبان، بحث مهدویت را در خطبه اول پیگیری می نمائیم.

ایشان افزود: جایگاه امامت و ولایت در اسلام بخصوص نگاه شیعه به این موضوع بسیار رفیع است. اعتقاد به اصل امامت و ولایت، اصلی ترین و اساسی ترین اصول معارف دینی ماست. آنچه که سبب نجات ما در روز قیامت خواهد شد این اصل است، سایر معارف از توحید گرفته تا نبوت و معاد، همگی زمانی اثربخش خواهند بود که اعتقاد قلبی به امامت و ولایت داشته باشیم.

همانطور که در روایتی از حضرت امام جعفر صادق(ع) اینگونه آمده است که جناب میسر (از اصحاب امام جعفرصادق علیهم السلام) پیرامون همسایه ی خود صحبت می کردند که اهل عبادت و نیایش و تلاوت قرآن است؛

امام صادق(ع) می فرمایند: "آیا اعتقاد به ولایت و امامت ما قائل هست یا نه؟" یعنی امام صادق(ع) روی نقطه ی اصلی از معارف دست می گذارد.

در پایان این گفتگو امام جعفر صادق(ع) می فرمایند:

" اگر خداوند به بنده ای هزار سال عمر بدهد و او تمام این مدت را در بهترین مکان ها (بین رکن و مقام در مکه، بین قبر و منبر در مدینه) به عبادت بپردازد و سرانجام مظلومانه سرش بریده شود و خداوند را به غیر ولایت ما دیدار کند بر خداوند سزاوار است که او را به آتش جهنم بیفکند."

فلذا امروز یکی از وظایف ما شیعیان این است که مسئله ی ولایت و امامت را زنده نگه داریم.

خدایا، ما را از پیروان و محبین واقعی اهل بیت علیهم السلام قرار بده.


خطبه ی دوم:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد در ابتدای خطبه ی دوم ضمن توصیه به تقوای الهی به بیان مناسبت های هفته پرداختند.

1. حلول ماه رجب

شب اول ماه رجب، شب میلاد باسعادت پنجمین امام همام، امام محمدباقر(ع) است. ماه رجب ماهی است که امیرالمؤمنین علی(ع) در آن روزه می گرفت، برکت آن زیاد است، یکی از ماه های حرام است که حتی قبل از اسلام در جاهلیت برای آن حرمت قائل بودند.

از چله شب های بزرگ و باعظمتِ ماه رجب، اولین شب جمعه ی این ماه است که معروف به لیلة الرغائب است، شب آرزوهاست، و اعمال مخصوصی در این شب ذکر شده است.

همچنین سوم ماه رجب شهادت امام هادی(ع) است، وجود مقدس امام هادی(ع) دومین امامی است که در دوران کودکی به امامت رسید و زیارت جامعه ی کبیره از آن امام بزرگوار است.


2. روز ارتش و تأسیس سپاه پاسداران

نامگذاری 29 فروردین هرساله بنام ارتش از ابتکارات امام راحل عظیم الشأن است.

از همان ابتدای انقلاب نیروی هوایی ارتش به امام و انقلاب پیوستند، سیاست ارتش تغییر کرد و در کنار مردم قرار گرفتند، برای دفاع از نظام و انقلاب در صحنه حضور پیدا کردند و تا امروز ادامه داشته است.

دوم اردیبهشت ماه هر سال هم تدبیر دیگری از حضرت امام و آن تأسیس سپاه بود. نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش پایه های اقتدار نظامی کشور هستند.

این امنیت و آرامش امروز در کشور عزیزمان حاصل دسترنج و هوشیاری این نیروهاست که همه ی ما باید قدردان زحمات آنان باشیم.

3. جنایت تاریخی آل سعود

دنیا، دنیای زور و ظلم است، دنیای جاهلیت مدرن است، وحشیانه به مردم یمن حمله می کنند و زیرساختهای اقتصادی-حیاتی یمن را از بین می برند.

در این دنیای وحشی جای ظالم و مظلوم عوض شده است، سازمان ملل که وظیفه اش امنیت جهانی است سازمانی شده برای قلدرها و زورگویان. بجای اینکه متجاوزِ جنایت کار را محکوم کند مردم مظلوم یمن را محکوم می کند.

قطعا در این جنگ بنابر فرموده ی مقام معظم رهبری بینی سعودی ها به خاک مالیده خواهد شد.

هدف اساسی این جنایت ها از طرف عربستان مقابله با انقلاب اسلامی و محور مقاومت در منطقه است، خواستند مانع نفوذ معنوی انقلاب اسلامی شوند.

امروز انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله، محبوبِ مردم منطقه هستند، و این مسئله برای عربستان گران تمام شده است، فلذا کینه توزی، خیانت و جنایت خود را نسبت به ایران و شیعیان چند برابر کرده اند.


4. تحقق همدلی و هم زبانی

در سالی که مقام معظم رهبری بنام "دولت و ملت، همدلی و هم زبانی" نامگذاری نموده اند لازم است همه ی ما به این شعار پایبند باشیم و جهت تحقق این شعار، مسئولین بخش ارد با امام جمعه محترم شهرستان گراش و همچنین فرماندار محترم دیدار و گفتگو داشتند تا در جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در منطقه از طرف مردم بخش ارد اعلام آمادگی شده باشد.


لازم به ذکر است که بین نماز جمعه و نماز عصر مهندس جمشیدی ریاست محترم بنیاد و مسکن شهرستان گراش گزارشی از عملکرد بنیادمسکن در سال گذشته را ارائه نمودند.



     


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی