اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 21 فروردین 1394 + عکس

| جمعه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۱۹ ب.ظ

شماره 133

بسم الله الرحمن الرحیم

نمازجمعه این هفته بخش ارد همزمان با سالروز ولادت باسعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور اقشار مختلف مردم ولایی به امامت حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ، امام جمعه بخش ارد برگزار گردید.


خطبه اول:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ در ابتدای خطبه اول ضمن بیان روایتی از حضرت صدیقه طاهره(س)، دعوت به تقوا و پرهیزگاری نمودند.

در ادامه با عنایت به ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها که به عنوان روز زن نامگذاری شده است به بیان فضائلی از آن حضرت پرداختند.

جناب ابوذر نقل می کند که سلمان و بلال را دیدم به سوی پیامبر اکرم(ص) می آمدند، سلمان خطاب به حضرت رسول(ص) عرضه داشت: "تقاضا دارم از فضائل فاطمه(س) در قیامت به من خبر بده." رسول خدا(ص) شادمان شد و با خرسندی از این درخواست استقبال کردند و فرمودند: "سوگند به آن کسی که جان من در اختیار اوست، فاطمه تنها زنی است که در قیامت سواره عبور می کند."

جبرئیل از طرف راست، میکائیل از طرف چپ، علی پیشاپیش او، امام حسن و امام حسین علیهاالسلام از پشت سر در حرکت هستند و خداوند هم مراقب و نگهدار اوست، پس با این شکوه و عظمت آن حضرت وارد صحنه قیامت می گردد.

در ادامه حضرت رسول اکرم(ص) می فرماید: خداوند به حضرت فاطمه(س) پیغام می دهد،

"یا فاطِمَةُ، سَلینِی اُعطِکِ وَ تَمَنِّی عَلَیَّ اُرضِکِ"

ای فاطمه آنچه می خواهی درخواست کن به تو عطا نمایم و آنچه آرزو کنی برآورده نمایم تا خشنود گردی.

سپس حضرت زهرا(س) عرضه داشت:

"اِلهی اَنْتَ الْمُنى وَ فَوْقَ الْمُنى، اَسْأَلُکَ اَنْ لا تُعَذِّبَ مُحِبّی وَ مُحِبَّ عِتْرَتی بِالنَّارِ"

"الهی تو آرزوی من و نهایت آمال و امید من هستی، از تو درخواست می کنم که دوستان من و دوستان خاندان و عترت مرا به آتش سوزنده ی خود عذاب نکنی."

دوباره از دیدگاه ربوبی ندا رسید:

" به عزت و جلالم سوگند، دوهزار سال قبل از آفرینش آسمان و زمین سوگند یاد کرده ام دوستان تو و دوستان خاندان تو را در آتش عذاب نکنم."

- فلذا از خداوند بخواهیم در قیامت ما هم در زمره ی دوستان اهل بیت علیهم السلام قرار بگیریم.


خطبه دوم:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ، امام جمعه بخش ارد در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوا و پرهیزگاری به بیان مسائل داخلی و بین المللی پرداختند.

1. شعار سال "دولت و ملت، همدلی و هم زبانی"

عنوان شعار سال جدید برای بسیاری از افراد حالتی از تازگی و جدید بودن را تداعی می کند، اما باید توجه داشت این شعار سال، شعاری ست که ریشه در روش و سیره ی رهبری نظام جمهوری اسلامی در سال های گذشته دارد. در حقیقت این شعار جزء مبانی انقلاب اسلامی از اول بوده است.

همه باید به سوی وحدت و همدلی گام بردارند، دولت همدل و هم زبان با ملت، به شکلی که دغدغه و مشکلات اقتصادی مردم برطرف گردد.

از آن طرف ملت نیز باید پشتیبان دولت و خدمت گزاران نظام باشد. حمایت از دولت وظیفه ی همگانی ست.

2. فرمایشات مقام معظم رهبری:

سخنان دیروز رهبری عظیم الشأن انقلاب بسیار مهم و روشنگرانه بود. راجع به مذاکرات هسته ای و خطوط قرمز نکاتی را بیان داشتند که لازم است مذاکره کنندگان هسته ای حتما آنها رو در مذاکرات مدنظر داشته باشند.

- عدم پذیرش محدودیت در تحقیق و توسعه؛

- عدم پذیرش نظارت از مراکز نظامی و امنیتی؛

- عدم اعتماد به طرف مقابل؛

- توافق نکردن بهتر از توافق بد است؛

- مذاکرات فقط پیرامون مسائل هسته ای است؛

- توافق باید شامل منافع و عزت ملت باشد.

این نکات و دیگر مسائلی که ایشان بیان داشتند باید به شکلی در مذاکرات مورد توجه قرار گیرد که منافع ملت و عزت نظام را حفظ نماید.


3. مسائل یمن:

کشور یمن از نظر تاریخی و جغرافیای سیاسی و نظامی و راهبردی از اهمیت زیادی برخوردار است.

آل سعود از قدرت گرفتن مردم یمن وحشت دارد، آنها دنبال این بوده و هستند که یک دولت دست نشانده حاکمیت آنها را برعهده داشته باشد؛ فلذا با قدرت گرفتن مردم یمن به رهبری گروه انصارالله نتوانستند تحمل نمایند و در یک اقدام وحشیانه، بی خردانه و منفعلانه خواستند این شکست خود را در یمن جبران کنند.

قطعا این سیاست سعودی ها همانند سیاست آنها در لبنان، سوریه و عراق با شکست سنگین تری مواجه خواهد شد. همانطور که مقام معظم رهبری این شکست خفت بار آنان را پیش بینی نمودند.

خداوند به همه ی رزمندگان و مجاهدان اسلام در هر کجا که هستند نصرت و پیروزی عنایت بفرماید.


     








نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی