اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 22 اسفند 1393 + عکس

| شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۹ ب.ظ

شماره 129

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته بخش ارد با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران با شکوه خاص به امامت حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد برگزار گردید.


خطبه اول:

 حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد در خطبه اول ضمن توصیه به تقوای الهی و بیان کرد: انسان باید با عزت در این دنیا زندگی کند، شرافت و کرامت خود را حفظ نماید، و این عزت و کرامت زمانی حاصل می شود که مسیر تقوا و پرهیزگاری، مسیر بندگی خداوند متعال را طی کند؛ در غیر اینصورت در مسیر ذلت و خواری گام برداشته است.

امام جمعه در ادامه نکاتی راجع به زندگی حضرت زهرا(س) بیان داشتند. او گفت: بر طبق فرمایش رسول گرامی اسلام(ص) که فرمودند: "انی تارک فیکم ثقلین کتاب الله و عترتی و اهل بیتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابدا..."

نکته مهم این است که همراهی قرآن و اهل بیت با هم مانع از ضلالت و گمراهی انسان می شود، این دو تا روز قیامت با هم هستند و هرگز از یکدیگر جدا نمی شوند. جدا کردن این دو از یکدیگر همان انحراف و انحطاط است، همان گمراهی است که حضرت به آن اشاره داشتند.


اما آنچه که بعد از رحلت نبی مکرم اسلام اتفاق افتاد برخلاف توصیه و سفارش آن حضرت بود، یعنی عده ای از مسلمانان به قرآن اکتفا کردند و مکتب اهل بیت را رها نمودند.

 امام جمعه گفت آنهمه سفارش، تجلیل و تکریم راجع به حضرت علی(ع) نتوانست مانع اجرای اهداف شوم باند منافقین شود. فلذا بخاطر کینه و حسادتی که از امیرالمومنین داشتند عترت اهل بیت را کنار گذاشتند بر همین مبنا حضرت زهرا(س) تمام برنامه های خودشان بعد از رحلت پدر بزرگوارشان را روی مسئله دفاع از امامت و ولایت قرار دادند.

با دعوتهای شبانه خودشان، با یادآوری عیدغدیر خم و بیعت عقبه، حدیث منزلت، خطبه فدکیه، مبارزه منفی و سکوت آن حضرت، جسارت به آن حضرت در مقابل در و دیوار، مجروح شدن آن حضرت؛ همگی بخاطر دفاع از ولایت و امامت و عمل به توصیه رسول اعظم که باید قرآن و عترت در کنار هم قرار گیرد.

امیدواریم بتوانیم در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت قدم برداریم و خداوند متعال ما را در این مسیر ثابت قدم بدارد.


خطبه دوم:

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد در ابتدای خطبه دوم ضمن توصیه به تقوای الهی به بیان مناسبتها و مسائل داخلی و بین المللی پرداختند.


1. روز بزرگداشت شهداء:

با توجه به سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام راحل در سال 1358 به همین مناسبت این روز را روز بزرگداشت شهدا نامگذاری نمودند. شهدا مظهر زیبایی ها و خوبی ها هستند و یکی از وظایف ما جاماندگان قافله شهدا این است که یاد و خاطره آنها را در جامعه زنده نگه داریم.

خون شهدا برکات فراوانی برای انقلاب و اسلام و سرزمین ما داشته است.

اگر امروز اسلام و انقلاب اسلامی در جهان دارای عزت است به برکت خون شهدا است و به همین مناسبت امشب در بخش ارد با همت جوانان مراسم معنوی یادواره شهدا برگزار می گردد فلذا با حضور سبز خودتان رونق بخش این مراسم باشید.



2. دیدار مقام معظم رهبری با مسئولین محیط زیست:

رهبر معظم انقلاب اسلامی هرساله توصیه هایی در باب محیط زیست و درختکاری ارائه می دادند اما امسال به مناسبت روز درختکاری و حمایت از محیط زیست یک اقدام مهم داشتند، یک جلسه مشترک با مسئولین مختلف مرتبط و همچنین فعالین محیط زیست. در این دیدار مقام معظم رهبری دغدغه های جدی داشتند که باید مسئولین قوه قضائیه و سازمانهای مربوطه قاطعانه با پدیده زمین خواری، تغییر کاربریهای بدون مجوز اراضی کشاورزی و فسادهایی که پیرامون محیط زیست از طرف عده ای قانون شکن در حال انجام است برخورد نمایند، باید با افراد سست عنصر در دستگاه اجرایی برخورد جدی شود. غفلت در این زمینه از هیچکس پذیرفته نیست.




3. اجلاسیه خبرگان رهبری:

مجلس خبرگان رهبری در نظام مقدس اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، بدلیل اینکه مسئولیت مهم و خطیری بر دوش این مجلس گذاشته شده است و آن تعیین رهبری در حکومت اسلامی است. در این جلسه مجلس خبرگان با توجه به اینکه آیت الله مهدوی کنی که ریاست مجلس را بر عهده داشتند از دنیا رفتند، با یک رقابت سالم و متین و دیدنی رئیس مجلس را انتخاب نمودند و این انتخاب و این رقابت می تواند برای دیگر رقابت ها الگو باشد. و بالاخره آیت اله یزدی که نقش و سابقه ایشان در امر انقلاب بسیار روشن است به ریاست مجلس خبرگان تعیین گردید که مورد حمایت رهبری عظیم الشان انقلاب نیز قرار گرفت.

در پایان اجلاسیه، اعضای مجلس خبرگان رهبری دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که در این دیدار حضرت آقا در مورد مذاکرات نگرانی خودشان را نسبت به حیله و خدعه ی طرف مقابل بخصوص امریکا ابراز داشتند و فرمودند: اینها کسانی هستند که از پشت خنجر می زنند که تجربه این دور از مذاکرات(بعد از توافق ژنو) این مطلب را اثبات می کند.


     


     


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی