اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 8 اسفند 1393 + عکس

| جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۴۱ ب.ظ

شماره 127

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه ی این هفتۀ بخش ارد با حضور مردم ولایتمدار و خداجوی ارد به امامت حجة الاسلام و المسلمین سید رضا شاهچراغ برگزار گردید.


خطبه اول:

شرح حدیث معراج (قسمت 15)- اهمیت عقل، یاد خدا و دوری از غفلت

حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه ی بخش ارد در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه به تقوای الهی روایتی را از حضرت امام محمد باقر(ع) در باب صله ی رحم، آثار و فواید آن بیان داشتند.

امام محمد باقر(ع) می فرماید: صله ی رحم بلا و گرفتاری را از بین می برد، مرگ را به تأخیر می اندازد، رزق و روزی انسان را وسعت می بخشد. در آخر روایت امام محمدباقر(ع) می فرماید: "فَلیَتَّقِ الله وَلیَصِل رَحِمَه "

در ادامه ی خطبه اول شاهچراغ امام جمعه بخش ارد به تبیین و تشریح قسمت دیگری از حدیث معراج پرداختند.

خداوند متعال خطاب به حضرت رسول(ص) می فرماید:

یَا أَحْمَدُ، اِجْعَلْ هَمَّکَ هَمّاً وَاحِداً فَاجْعَلْ لِسَانَکَ لِسَاناً وَاحِداً وَاجْعَلْ بَدَنَکَ حَیّاً لَا تَغْفُلْ أَبَداً ؛


ای احمد، همّ‌ و‌ غمّت را متوجه یک چیز ساز و زبانت را یکسان قرار بده؛ بدنت را زنده بدار و هرگز غافل مباش.

امام جمعه بخش ارد گفت: یاد خدا عالی ترین سرمایه ی انسان است، یاد خدا سبب دوری شیطان از انسان می شود، یاد خدا باعث رشد و تعالی و سعادت او می شود. از آن طرف فراموشی خدا و غفلت از یاد خدا قطعا آثار منفی در زندگی انسان خواهد داشت.

یکی از بزرگترین مشکلات امروز بشر، اضطراب و فشارهای روانی است. انسان امروزی برای رسیدن به آرامش راه های زیادی رفته است اما چون راه صحیح آن را نیافته است تلاش او بی ثمر مانده است و پیشرفت علم و تکنولوژی نتوانسته مایه ی آرامش او را فراهم کند.

راه رسیدن به آرامش در زندگی یک چیز است که خداوند متعال می فرماید:

" أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ". یعنی آرامش و اطمینان قلب با ذکر خدا و یاد خدا به دست می آید نه با علم و تکنولوژی.


امام جمعه ی بخش ارد در ادامه به نکاتی راجع به حضرت فاطمه زهرا(س) بیان داشتند.

ایشان افزود: در آستانه ی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت 75 روز هستیم، حضرت زهرا(س) در اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی از هیچ کوششی دریغ نداشتند، این امر را تکلیف خود می دانستند. ایشان عنایت ویژه ای به مسئله ی دفاع از ولایت و امامت امیرالمؤمنین علی(ع) داشتند.

یکی از پنج نفری که در دنیا بسیار گریسته اند حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است، که این مسئله نشان از عمیق بودن درد و رنج ایشان دارد، حضرت در بیان احوال خود در پاسخ به ام سلمه فرمودند: در میان انبوه غم و گرفتاری هستم، از دست دادن پیامبر و مورد ستم قرارگرفتن وصیّ او .

امید داریم بتوانیم مجالس باشکوهی را درشأن حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار کنیم.



خطبه دوم:

حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ در ابتدای خطبه دوم ضمن توصیه به تقوای الهی به بیان مسائل داخلی و مسائل بین المللی پرداختند.

1. شهادت حضرت فاطمه زهرا(س):

حضرت فاطمه زهرا(س) اولین شهیده ی راه ولایت است، زندگی آن حضرت تماماً برای بشر الگوست، امید داریم ایام فاطمیه با برپایی مجالس سوگواری بتوانیم به وظیفۀ خودمان در قبال آن حضرت جامه ی عمل بپوشانیم.

2. سالگرد اقتصاد مقاومتی (29 بهمن):

یک سال از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای می گذرد، در سالی که جهت گیری آن مدیریت جهادی نام گرفت، انتظار می رفت که مسئولین کشور بخصوص مسئولین مربوطه در حوزه ی اقتصاد به وظیفۀ خودشان عمل کنند، اما متأسفانه آن طور که توقع بود از طرف مسئولین اقدام جدی صورت نگرفته است.

اقتصاد مقاومتی برای اقتصاد ایران بسیار ضروری است. گرچه تحریم های دشمن برای ملت و اقتصاد زیان هایی داشته است اما این تحریم ها منافع زیادی هم برای ما داشته است.

مشخصه ها و ویژگی های اقتصاد مقاومتی را خود مقام معظم رهبری در سخنرانی های مختلف بیان داشتند؛ از جمله:

- تکیه بر ظرفیت های داخلی

- کاهش وابستگی به نفت

- اصلاح الگوی مصرف (پرهیز از اسراف)

- مصرف محصولات داخلی

- اخذ مالیات از ثروتمندان؛

و یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی این است که باور کنیم " ما می توانیم ".



3. رزمایش پیامبر اعظم 9 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

نهمین رزمایش پیامبر اعظم توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس و تنگه هرمز در حال برگزاری است.

هدف از این رزمایش، نمایش اقتدار و توانمندی سپاه پاسداران و نیروهای مسلح است.

این رزمایش برای دوستان انقلاب و کشورهای منطقه پیام صلح و دوستی است و برای دشمنان این است که بدانند ظرفیت نظامی ایران اسلامی چقدر است، بدانند گزینه نظامی روی میز آن ها نمی تواند در مقابل این قدرت نظامی اجرایی شود و به نفع آن هاست که این گزینه را از روی میز خودشان بردارند.

4. تأسیس کمیته امداد (هفته احسان و نیکوکاری):

فرمان امام خمینی(ره) در 14 اسفند مبنی بر تشکیل کمیته امداد صادر شد. این نهاد جهت ایجاد رفاه و برقراری کمک رسانی به محرومان جامعه تأسیس گردید. یکی از برنامه های انقلاب اسلامی که از همان ابتدا پیگیری شد، رسیدگی و حمایت از نیازمندان و مستضعفین جامعه بوده است. اینها در صف مقدم جامعه بودند، اینها بودند که انقلاب را به ثمر رساندند.

5. وقایع یمن :

این روزها انقلاب مردم یمن روزهای سختی را پشت سر می گذارد، ملت یمن شایستۀ استقلال و عزت است، مردم به رهبری انصارالله توانستند حاکمان مستبد را از بین ببرند. انقلاب یمن دستاوردهای زیادی داشته است که باید توسط خود مردم محافظت شود.

متأسفانه مواضع عربستان و امریکا در قبال تحولات یمن منفی بوده است، باید مردم هوشیار باشند که فتنه انگیزی های وابستگان به عربستان و قطر نتوانند در اراده ی ملت یمن خللی ایجاد کنند.


   


 



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی