اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 1 اسفند 1393 + عکس

| جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۵۱ ب.ظ
شماره 126
بسم الله الرحمن الرحیم
نماز جمعه این هفته ی بخش اَرَد با حضور اقشار مختلف مردم به همراه خانواده معظم شهداء، ایثارگران و دانش آموزان مدارس به امامت حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ برگزار گردید.


خطبه اول:
حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه ی ارد، خطبه ی اول را با روایتی از امیرالمؤمنین علی(ع) شروع نمودند.
حضرت علی(ع) می فرمایند: با سه گروه رفاقت مکن، بهتر است از سه گروه اجتناب کنی و با آنها دوستی برقرار نکن:
گروه اول: " ماجن" ؛ از اینکه چه حرف هایی از زبان او خارج می شود یا حرفی به او زده شود ابائی ندارد (بی مبالات است).
گروه دوم: "احمق" ؛ انسان نادان
گروه سوم: "کذّاب" ؛ آدم هایی که بسیار دروغ می گویند.

بنابراین انسان باید با کسی رفاقت کند که در امر دین و معاد به او کمک کند.

شاهچراغ در ادامه به قسمت 14 از شرح حدیث معراج پرداختند.
در این قسمت از حدیث، خداوند ویژگی های زندگی گوارا و حیات پایدار را خطاب به حضرت رسول(ص) می فرمایند.
امام جمعه بخش ارد گفت: اساسا انسان دنبال لذت و سعادتی است که از یک طرف گوارا و خوشایند و از سوی دیگر پایدار و مستمر باشد. بنابراین اگر زندگی برای آدمی لذت نداشته باشد بی فایده است و اگر چنانچه لذت بخش اما لحظه ای باشد و از پایداری و ثبات برخوردار نباشد، بدتر خواهد شد.
خداوند خطاب به پیامبراکرم (ص) راجع به زندگی گوارا می فرماید: "
" أَمَّا الْعَیْشُ الْهَنِی‏ءُ فَهُوَ الَّذِی لَا یَفْتُرُ صَاحِبُهُ‏ عَنْ ذِکْرِی وَ لَا یَنْسَى نِعْمَتِی وَ لَا یَجْهَلُ حَقِّی یَطْلُبُ رِضَایَ فِی لَیْلِهِ وَ نَهَارِهِ "        
کسی زندگی گوارا دارد که:
اولا؛ از یاد من غافل نیست،
ثانیا؛ نعمت های مرا فراموش نمی کند،
ثالثا؛ به حق من جاهل نیست،
رابعا؛ شب و روز رضای مرا طلب می کند.

ذکر خدا و فراموش نکردن نعمت های خداوند، شرط اساسی است برای یک زندگی شیرین و خوشایند.
اگر بخواهیم دلهره ها، اضطراب و پریشانی برطرف شود و آرامش خاطر پیداکنیم، تنها راه آن یاد خدا در هر لحظه از زندگی است.
هرچقدر ارتباطمان با خداوند قوی تر باشد آرامش انسان بیشتر است، یعنی یک ارتباط تنگاتنگ بین یاد خدا و آرامش قلب وجود دارد.
خداوند در آیه 28 سوره رعد می فرماید: " أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ "
پس اولین شرط برای گوارا شدن زندگی، غافل نشدن از یاد خداست.
اگر توجه و دقت داشته باشیم هزاران نعمت در اختیار ماست که به آنها توجهی نداریم، عنایتی به این نعمت ها نداریم و از آنها غافل هستیم. انواع نعمت های خداوند از جمله سلامتی، معرفت و ایمان به خدا، نعمت امامت و ولایت، نعمت امنیت و انقلاب در اختیار ماست که باید از آنها یاد کنیم و حق این نعمت ها را با شکرگزاری به درگاه الهی ادا نماییم.
در نتیجه با رعایت این امور که خداوند فرموده است می توانیم یک زندگی گوارا همراه با حیات طیّب و پایدار داشته باشیم.



خطبه دوم:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه ی ارد در خطبه ی دوم ضمن توصیه به تقوای الهی به بیان مسائل روز داخلی و بین المللی پرداختند.
1. دهه ی فاطمیه:
امروز اول جمادی الاولی است، ماه جمادی متعلق به حضرت فاطمه زهرا (س) است، هم جمادی الاولی و هم جمادی الثانی که شهادت آن حضرت بنابر دو نقل متفاوت در این دو ماه می باشد و همچنین ولادت آن حضرت نیز در ماه جمادی الثانی واقع شده است. فلذا اهمیت این دو ماه بسیار زیاد و ارزشمند است.
2. سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم انقلابی آذربایجان شرقی:
مقام معظم رهبری مدظله العالی در این دیدار نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند. ایشان نسبت به حضور مردم در صحنه های مختلف فرمودند: هر کجا کار دست مردم بوده موفقیت آن چند برابر بوده است.
رهبری عظیم الشأن اشاره داشتند: برنامه دشمن بعد از جنگ تحمیلی، ضربه زدن به اقتصاد ایران بوده است که در الگو شدن نظام اسلامی در سطح منطقه و بین الملل خلل ایجاد کند؛ فلذا چند نکته را باید مدنظر داشته باشیم با توجه به تحریم های دشمن:
اولا؛ اشکال بزرگ اقتصاد ایران که اقتصاد نفتی و دولتی است باید برطرف شود باید راه باز شود برای فعالیت و حضور مردم در اقتصاد(بخش خصوصی) باید با اخذ مالیات از ثروتمندان، استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی، همچنین استفاده از کالاهای داخلی به همراه اجتناب از اسراف، کمک کنیم سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرایی شود تا تحریم های دشمن نتواند در رشد و شکوفایی کشور تأثیر منفی بگذارد.
ثانیا؛ برنامه ای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای برای اولین بار از موضع فعال و مبتکرانه بیان فرمودند، و اظهار داشتند: ما هم می توانیم بحث تحریم را مطرح کنیم یعنی تحریم در مقابل تحریم. ما هم می توانیم اروپا را در موضوعات مختلف از جمله گاز، آنها را تحریم کنیم که در صورت لزوم در یک فرصت مقتضی این کار را انجام می دهیم.


3. ولادت حضرت زینب (س):
زینب کبری (س) در روز پنجم جمادی الاولی سال 5 یا 6 هجرت در مدینه چشم به جهان گشود.
یکی از سیره های عملی عقیله ی بنی هاشم، پرستاری و دست گیری از حال بیماران و درماندگان بود، و حضرت زینب (س) الگویی شده برای پرستاران که سالروز ولادت این بانوی بزرگوار را به عنوان روز پرستار نامیده اند. این روز را به جامعه ی پرستاری کشور تبریک می گوئیم.
4. تحریم تنباکو:
نقش مرجعیت و روحانیت در صحنه سیاسی جامعه ایران بسیار تأثیرگذار بوده است. از صد سال پیش تاکنون هر حرکت اصلاحی و هر تحول بزرگ در ایران، روحانیت در آن نقش برجسته ای داشته است، همانند نهضت امام خمینی (ره) که به رهبری مرجعیت و روحانیت به پیروزی رسید، در هشت سال دفاع مقدس نیز روحانیت در کنار دیگر اقشار مردم به دفاع از نظام و کشور پرداختند، امروز اول اسفند سالروز شهادت آیت الله محلاتی و تعدادی از یاران انقلاب می باشد.
5. قتل سه مسلمان در امریکا:
در پی کشته شدن سه نفر از مسلمانان از یک خانواده در امریکا با واکنش سرد و سکوت معنادار رسانه های غربی و نهادهای به اصطلاح حقوق بشر در غرب همراه بود در حالی که همین رسانه ها در پی قتل یک فرانسوی چه هیاهویی به راه انداختند! این حقوق بشر امریکایی است که نگاه تبعیض آمیز نسبت به وقایع جهانی دارند.
6. قضاوت قاطع قوه قضائیه:
در سال مدیریت جهادی افتخاری برای قوه قضائیه و در کل برای نظام اسلامی رقم خورد، پرونده ای برای یک شخصیت دولتی بدون هیچ گونه ملاحظه ای (بنابر اصل تساوی افراد در برابر قانون) مطابق با اسناد و مدارک مورد بررسی قرار گرفت.
این اقدام جهادی و شجاعانه و عادلانه از طرف قوه قضائیه قابل تقدیر است و انتظار می رود در همه ی پرونده های فساد اقتصادی این چنین برخورد عادلانه صورت گیرد.
7. مشکلات قبوض برق بخش ارد:
همان طور که در هفته گذشته بیان گردید و انتظار بود که مسئولین مربوطه حاضر شوند و توضیح و جواب قانع کننده ای در این ارتباط ارائه دهند اما متأسفانه هیچ عکس العملی از هیچ کدام از مسئولین شهرستان مشاهده نشد.

     

     





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی