اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 24 بهمن 1393 + عکس

| جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۳۹ ب.ظ

شماره 125

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه بخش اَرَد در این هفته همچون هفته های گذشته با حضور گسترده مردم خداجو و متدین در فضای معنوی، به امامت حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد برگزار گردید.


خطبه اول:

شرح حدیث معراج(قسمت 13): سکوت و روزه راه تقرب به خدا ؛

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ، در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه به تقوای الهی بیان نمود: یکی از اعمال که در روایات بسیار تأکید شده و مستحب است، سحرخیزی و شب زنده داری است، دارای آثار و برکات فراوانی است، ازجمله: روشنایی قبر، خوشنودی خداوند، زیادی رزق و روزی، نورانیت قلب و...

امام جمعه بخش ارد در ادامه به تبیین و تشریح قسمت 13 حدیث معراج پرداخت.

در این قسمت خداوند به نقش ارزشی روزه و سکوت خطاب به پیامبر اکرم(ص) اشاره دارند.

خداوند خطاب به حضرت رسول(ص) می فرماید:

"یا اَحْمَدُ؛ عَلَیْکَ بِالصَّمْتِ فَاِنَّ اَعْمَرَ مَجْلِس قُلُوبُ الصّالِحینَ وَ الصّامِتینَ"

" ای محمد برتو باد که سکوت پیشه سازی همانند بهترین و آبادترین انجمن ها قلب های صالحان و ساکنان است و خراب ترین آنها، قلب های یاوه گویان است."

این برای چندمین بار است که خداوند در حدیث معراج به موضوع سکوت اشاره و به نقش ارزشی آن تأکید کرده است.


امام سجاد علیه السلام درباره حق زبان می فرماید: "حق زبان آن است که آن را از زشت گویی باز داری و به گفتار نیک و ادب عادت دهی.

زبان از جمله نعمت های خداوند بزرگ است که به انسان عطا فرموده است که باید به نحو احسن و در جهت صحیح و رضای حق از این نعمت استفاده کرد.

شاهچراغ افزود: کسی که سخن زیاد بگوید خطا و لغزش او هم زیاد می شود.

امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرماید: "سخن مانند داروست، اندکش مفید و کثیرش قاتل است." (کم گویی و گزیده گویی)

مراد از ستایش سکوت در آیات و روایات اسلامی، بازداشتن از پرگویی و سخنان لغو و بیهوده است؛ وگرنه در بسیاری از موارد سخن گفتن واجب، لب فروبستن و سکوت کردن حرام است؛ مانند جایی که حقی در حال ضایع شدن است، یا در قیام حضرت امام راحل که سکوت را جایز ندانستند.

در ادامه ی حدیث معراج خداوند می فرماید:


                                         یا اَحْمَدُ؛ اِنَّ الْعِبادَةَ عَشْرَةُ اَجْزاء، تِسْعَةٌ مِنْها طَلَبُ الْحَلالِ

ای محمد؛ عبادت ده(10) جزء دارد که نه(9) جزء آن طلب مال حلال است.

برای عبادت و بندگی خدا باید روزی انسان حلال باشد.


خطبه دوم:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوا و پرهیزگاری، به تبیین مناسبت های هفته و مسائل روز جامعه و بخش پرداختند.

1. تشکر و قدردانی از حضور ملت ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن:

حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، ضربه سنگین و سختی به دشمنان و بدخواهان وارد کرد. مردم در راهپیمایی امسال نشان دادند که به انقلاب، ولایت فقیه، آرمان های امام و رهبری عظیم الشأن وفادار و پای بند هستند.

از حضور باشکوه مردم عزیز بخش ارد نیز تقدیر و تشکر می کنم به خصوص خواهران، حضور معناداری داشتند، در کنار مردم و بزرگترها، دانش آموزان مقاطع مختلف همراه معلمین عزیز شرکت فعال داشتند.

2. فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش:

در این دیدار رهبری عظیم الشأن نکات ارزشمندی را در باب اصل انقلاب اسلامی و جذابیت این انقلاب از همان ابتدا تا امروز که خیلی ها را به سوی خود جذب کرده است، بیان فرمودند.

ایشان بیان کردند: امریکایی ها تحلیل غلطی داشتند در اینکه دست ملت ایران بسته است، چرا که این امریکایی ها هستند که در منطقه با مشکلات جدی مواجه هستند و برای رفع مشکلات شان به کمک جمهوری اسلامی ایران نیاز دارند.

در باب مذاکرات هسته ای ایشان اشاره داشتند به یک توافق خوب که باید صورت گیرد و ما هم با توافق بد مخالفیم. فلذا یک توافق خوب باید ویژگی هایی داشته باشد: اولا؛ باید منافع ملی را تأمین کند و موجب تحقیر ملت ایران نشود. ثانیا؛ توافق باید یک مرحله ای باشد. ثالثا؛ تحریم ها باید به صورت یکجا برداشته شود. رابعا؛ متن توافق باید شفاف و واضح باشد، قابل تفسیرهای مختلف نباشد.

در این صورت اگر توافقی صورت بگیرد موافق خواهیم بود.


3. مسئله برق و مشکلات پیرامون آن:

با توجه به افزایش غیرواقعی قبض برق در بخش ارد و پیگیری های بنده در این باره، مسئولین جواب قانع کننده ای برای این معظل نداده اند. فلذا باید اولا یک کار کارشناسی دقیق صورت گیرد؛ ثانیا مسئولین برق باید بیایند و جواب گوی مشکلات مردم باشند، با نامه نگاری مشکل مردم برطرف نخواهد شد.

4. گلزار شهدا:

وضعیت ورودی گلزار شهداء بخش ارد واقعا در شأن شهداء عزیز و همچنین مردم ارد نیست، باید همان طور که منزل خودمان را به نحو احسن و با وسایل مختلف زیبا می کنیم خوب است گلزار شهدا را هم بخشی از محیط زندگی خودمان بدانیم. خوب است یک هیأت امنایی تشکیل شود و محیط پیرامون گلزار را زیباسازی کنیم تا اندکی از دَین خودمان را به شهدا أدا کنیم.


     


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی