اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 26 دی 1393 + عکس

| جمعه, ۲۶ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲ ب.ظ

شماره 121

بسم الله الرحمن الرحیم

نمازجمعه ی این هفته ی بخش اَرَد با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای نمازجمعه(حسینیه ارشاد) و به امامت حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ - امام جمعه ی اَرَد - برگزار گردید.



خطبه اوّل:
شرح حدیث معراج - ویژگی اهل آخرت
حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه ی اَرَد در ابتدای خطبه ضمن توصیه به تقوای الهی به بیان یکی از صفات متّقین پرداخت.
ایشان اشاره داشت: خداوند در آیات قرآن به انسان هشدار داده است "کسانی که نعمت های مرا کفران کنند در دنیا و آخرت خذلان و عذاب الهی گریبان گیر اینها خواهد شد."

« و لئن شکرتم لازیدنّکم و ان کفرتم انّ عذابی لشدید»


یکی از صفات بارز متّقین، شکرگزاری در برابر نعمت های خداوند است که در اختیار انسان قرار داده است و در صورت کفران نعمت قطعاً بر اساس آیه ی مذکور، عذاب شدید الهی شامل حال کفرورزان خواهد شد.


و قوم بنی اسرائیل در قرآن در این مسئله یعنی «ناسپاسی در برابر نعمت های خداوند» ضرب المثل شده است.


در برابر نعمت هایی همچون فرستادن پیامبران، شکافتن دریا و جوشیدن 12 چشمه ی آب شکرگزار نبودند بلکه بالعکس نسبت به این نعمت ها بی اعتنایی کردند.

امام جمعه ی اَرَد در ادامه به تشریح قسمت دیگری از شرح حدیث معراج پرداخت. ایشان با اشاره به فرازی از حدیث معراج که می فرماید: « یا احمد! انّ اهل الخیر و اهل الاخرة رَقیقَةٌ وُجُوهُهُم، کَثیرٌ حَیائُهُم»  « ای احمد! چهره های اهل آخرت و خیر، با نجابت و حیایشان فراوان است»، ادامه داد: اولین ویژگی برای اهل آخرت، "حیا" ذکر می گردد و این نشان دهنده ی آن است که این ویژگی بسیار با ارزش و برجسته می باشد.

همچنین ایشان در ادامه برخی دیگر از این ویژگی ها را برشمرد. از جمله:

- قَلیلٌ حُمقُهُم: حماقت شان کم است، کارهای آنان عاقلانه و با برنامه است.
- کَثیرٌ نَفعُهُم: نفع آنان برای مردم فراوان است.
- قَلیلٌ مَکرُهُم: مکر و نیرنگ آنان کم است، صادقانه با مردم برخورد می کنند.
- النّاس مِنهُم فی راحَةٍ و اَنفُسُهُم مِنهُم فی تَعَبِ: مردم از دست آنان در آسایش و امنیت هستند و خود در رنج و سختی( بر خود سخت می گیرند که مبادا به حقوق دیگران تجاوز کنند)
- مُحاسِبِینَ لاَنفُسِهِم: برعکس اهل دنیا که محاسبه ی نفس ندارند اما از ویژگی بارز اهل آخرت این است که دائم در حال محاسبه ی نفس خود هستند که مواظبت کنند مبادا گناهی مرتکب شوند.( سود و زیان و نفع و ضرر اعمال خود را بررسی می کنند)


خطبه دوم:
حجةالاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه ی بخش اَرَد ضمن توصیه به تقوای الهی به بیان مناسبت های این هفته پرداخت.

1. فرار شاه خائن:
26 دی ماه هر ساله یادآور شادی مردم در سال 57 است. روزی که با فرار شاه خائن از کشور، زمینه حضور امام خمینی(ره) به ایران فراهم شد و در 12 بهمن یعنی 16 روز پس از فرار شیطان، فرشته بازآمد به سرزمین شهیدان.

2. فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با میهمانان کنفرانس وحدت در سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص):
در این دیدار بازهم و برای چندمین بار ایشان مسئله ی وحدت بین امت اسلام و پرهیز از اختلاف را سیاست همیشگی و ثابت نظام مقدس اسلامی دانستند: "جمهوری اسلامی در عمل نشان داده است که وحدت مسلمانان یک سیاست راهبردی و کلان است و نمونه بارز آن کمک به برادران اهل سنّت در فلسطین و سوریه و دیگر کشورهاست. (درحقیقت بیشترین کمک را به برادران اهل سنّت صورت گرفته است)
- آن تشیّعی که از مرکز جاسوسی انگلیس و آن سنّی که مزدور سرویس جاسوسی آمریکاست نه شیعه است و نه سنّی. هر دو ضد اسلام هستند، به این علّت که نتیجه ی سیاست این دو گروه، تفرقه و اختلاف افکنی و حتی بالاتر، زمینه ی اقدامات تروریستی را فراهم می آورند.

3. حوادث اخیر در فرانسه:
در پی حوادث اخیر فرانسه و یک حمله تروریستی مشکوک، موجی از اسلام هراسی، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی را فراگرفته است. چه وقیحانه و بی شرمانه، اهانت به اسلام و پیامبر اکرم(ص) را می گویند از نتایج آزادی بیان است، اما در همین کشور اگر به رژیم صهیونیستی و مسئله ی هولوکاست سخنی بگویند، جرم تلقی شده و قابل تعقیب است.


این نگاه دوگانه غرب به مسائل است که قطعاً محکوم است.

4. شروع دور جدید مذاکرات:
با ملاقات وزیران خارجه ی ایران و امریکا، دور جدید مذاکرات شروع شده است و متاسفانه امریکا حاضر به تعدیل موضع خود نیست. موضعی که کاملاً تحقیرآمیز نسبت به ملت ایران است. آنها فشار می آورند(از جمله کاهش قیمت نفت) تا ایران خطوط قرمز خود را نادیده بگیرد و اینجاست که مسئولین ما باید مواظب باشند، گفتمان تحقیرآمیز و سلطه طلبانه آنها هیچ کمکی به حل مسائل نمی کند. فلذا باید در مقابل زیاده خواهی امریکا ایستاد؛ از طریق توجه به توان داخلی(یعنی کار و تلاش، حمایت از کار و سرمایه ملّی، قناعت، صرفه جویی مسئولین) که حرکت در مسیر خودکفایی و استقلال اقتصادی و دریک عبارت «اقتصاد مقاومتی» خواهد بود.


           

           

   


    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی