اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 12 دی 1393 + عکس

| شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴ ق.ظ

شماره 119

بسم الله الرحمن الرحیم

نمازجمعه این هفته ی اَرَد همچون هفته های گذشته با حضور پر شکوه مردم اَرَد به امامت حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه اَرَد برگزار گردید.

خطبه اوّل:

شرح حدیث معراج (قسمت 9) - ویژگیهای اهل دنیا
حجةالاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه ی اَرَد در ابتدای خطبه ی اوّل با توجه به سالروز ازدواج پیامبر گرامی اسلام(ص) با حضرت خدیجه سلام الله علیها، نکاتی را راجع به ازدواج آسان جوانان بیان داشتند. ایشان اشاره داشتند:

خانواده ها، پدر و مادر و بزرگترها مسئولیت سنگینی بر عهده دارند؛ برای پاک ماندن جوانان و فرزندان از انحراف دوران جوانی، راهش ازدواج آسان است. موانعی از قبیل مهریه سنگین، جهیزیه های رنگین، تجمّلات و تشریفات زاید می تواند سدّی باشد برای ازدواج آسان جوانان که این موانع را باید برطرف کنیم.


امام جمعه ی اَرَد در ادامه ی خطبه اوّل به بیان ویژگیهای اهل دنیا پرداختند. از جمله:


:: کَسلانٌ عِندَ الطّاعَةِ و شُجاعٌ عِندَ المَعصِیَةِ : آنها در هنگام عبادت کسل و بی حال هستند، مدام عبادت و نماز را به تأخیر می اندازند اما هنگام گناه کردن شجاع هستند و بی پروا معصیت خدا را انجام می دهند.


:: اهل دنیا کم منفعت می رسانند چون همه چیز را برای خود می خواهند. حاضر نیستند برای عموم جامعه و کارهای خیر، فعالیتی انجام دهند، پر مدعا هستند، موقع سخن گفتن، کارهای بسیار مردم را به حساب نمی آورند، در واقع تکبّر خود را نمی شکنند که به خوبی های دیگران اعتراف کنند. برعکس، خود را به کارهایی که انجام نداده اند می ستایند، چیزی را ادّعا می کنند که در وجود آنها نیست، نه تنها کارهای کوچک خود را بزرگ جلوه می دهند، بلکه لاف کارهایی را می زنند که انجام نداده اند.

:: اهل دنیا کسانی هستند که صلاح و فساد خود را تشخیص نمی دهند. گمان می کنند در زمره ی عقلا هستند(چیز فهم هستند) لکن آنها جاهل هستند.



خطبه دوّم:
حجةالاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه محترم اَرَد در خطبه دوم بعد از توصیه به تقوای الهی، به بیان مناسبت های این هفته پرداختند:

1 - هفته وحدت:
وحدت در آموزه های اسلامی یک دستور دینی و تفرقه یک معضل و گرفتاری است. در آیات متعدد قرآن خداوند متعال نسبت به مسئله وحدت و پرهیز از تفرقه سخن گفته است. از جمله در سوره آل عمران آیه 103 می فرماید:

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ ...
سیره ی حضرت رسول(ص) و ائمّه معصومین علیهم السلام بر وحدت و همدلی بین امّت اسلامی شکل گرفته است.
امیر المؤمنین علی علیه السلام در برابر تفکر خوارج که همه امّت اسلامی را کافر و واجب القتل می دانستند و به اسم دین به کشتار مسلمین دست می زدند ایستاد و نسبت به مسئله وحدت تاکید فراوان داشت.
در نظام جمهوری اسلامی ایران، امام راحل عظیم الشّأن و همچنین مقام معظم رهبری به تَأَسّی از سیره اهل بیت پیامبر اکرم(ص) بر مسئله وحدت امت اسلامی تاکید دارند.
اما متاسفانه بعضی از سران کشورهای اسلامی در کنار دشمن قرار گرفته اند و در مقابل مسلمان ها ایستادگی می کنند؛ با دلارهای نفتی برای جریان های تکفیری تسلیحات آماده می کنند، برای تقرب به امریکا و کشورهای استعماری حاضر هستند تن به هر عمل خلافی بدهند.

2 - روز 9 دی:
حماسه 9 دی باید از حماسه های ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی دانست و راز این ماندگاری را باید حضور گسترده مردم انقلابی بر گرد محور ولایت دانست.
امسال نیز مردم با حضور خودشان در سالگرد 9 دی، نشان دادند که برای همیشه فعال و با نشاط در صحنه حاضر هستند و از آرمان های اصیل نظام و انقلاب دفاع می کنند.

3 - اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان:
یکی از کثیف ترین توطئه های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر که در ایران اسلامی به اجرا در آوردند توطئه کشف حجاب است که توسط رضاخان و با حمایت انگلیس خواستند این طرح را در ایران اجرایی نمایند. سیاست ها و توطئه دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شکل های گوناگون ادامه یافت، رسانه های غربی و ماهواره ها در سال های اخیر تهاجم گسترده ای را به ارزشها و باورها به خصوص مباحث پیرامون زنان و خانواده شروع کرده اند که هر روز دامنه آن افزایش می یابد.
دائم در حال القاء شبهه و تردید در بین جوانان هستند، ترویج سبک زندگی غربی، ترویج بی غیرتی، ترویج تنوع طلبی و هوس بازی در شبکه های ماهواره ای مشاهده می گردد که خانواده ها باید هوشیار باشند. باید نسبت به اهداف پشت پرده سریال های ماهواره ای به خصوص روشنگری کامل صورت گیرد.

4 - رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص):
این رزمایش که یکی از بزرگترین رزمایش های بعد از انقلاب محسوب می شود نشان داد که ارتش از قابلیت های بالایی در حراست از مرزهای کشورمان برخوردار است.
این رزمایش برای دوستان این نظام دارای پیام صلح و دوستی بود و برای دشمنان این پیام را داشت که "ما آماده ایم" و کسی فکر تعرض به مرزهای این کشور را نداشته باشد.


           

           


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی