اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 28 آذر 1393+ عکس

| جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۴۱ ب.ظ

شماره 117

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته بخش اَرَد با شکوه خاصی برگزارشد.

خطبه اول:

شرح حدیث معراج (قسمت8) – نکوهش دنیا و دنیاگران.

حجة الاسلام و المسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد در خطبه اول ضمن توصیه به تقوای الهی روایتی از آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام ذکر نمودند.


در ادامه ایشان به تبیین و توضیح قسمت دیگری از حدیث معراج پرداختند، خداوند متعال خطاب به پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند:

یا احمد: أُبغِضِ الدّنیا و أَهلَها وأحِبَّ الآخرةَ و أهلَها.

ای احمد: دنیا و اهل دنیا را دشمن بدار و آخرت و اهل آخرت را دوست بدار.

بعد در ادامه خداوند متعال 20 ویژگی از ویژگی ها و صفات اهل دنیا را ذکر می فرماید تا ما بتوانیم در جامعه کسانی که اهل دنیا هستند را بشناسیم.

-البته این یک بحث مفصل است که نگرش نسبت به دنیا چگونه است، چه نوع دنیایی مورد نکوهش قرار گرفته است. همین دنیایی که مزرعه آخرت شمرده شده است، همین دنیایی که ائمه و اولیای الهی در آن زندگی کرده اند؟...قطعاً این دنیا مورد نکوهش قرار نگرفته است، دنیا و اهل دنیایی مورد نکوهش قرار گرفته است که شخص، محور فکر، اندیشه، گفتار و کردار خودش را امور دنیایی قرار داده است، تعلق و توجهات فقط به لذت های دنیایی است.

ویژگی های اهل دنیا :

قال أهل الدنیا : مَن کَثُرَ أکلُهُ و ضِحکُهُ و نَومُهُ و غَضَبُهُ.

اهل دنیا کسی است که پر خور ،پر خنده، پر خواب و پر غضب است.

-شکی نیست که دنیا خواهی از شکم شروع می شود و شکم ریشه اکثر مفاسد است، همّ و غم آنها این است که چگونه شکم خود را پر کنند، از طرف دیگر سطح توقع آنان زیاد است فلذا وقتی توقع آنها برآورده نشود سخت ناراحت می شوند بر دیگران خشم و غضب می گیرند.

-دنیا گرایان اهل عذر خواهی نیستند، وقتی به دیگران بدی می کنند حاضر به عذر خواهی نیستند. برای دنیا پرستان بسیار دشوار است که به کردار زشت خود اعتراف کنند و حتی آنقدر مغرور هستند که اگر دیگری خطای کوچکی مرتکب شد و عذر خواهی کرد عذرش را نمی پذیرند.

(نه عذرخواهی می کند و نه حاضر است عذر دیگران هم بپذیرد)

-در هنگام عبادت و نماز خواندن کسل و سست است، مدام عبادت و نماز را به تأخیر می اندازد اما هنگام معصیت و گناه کردن شجاع است، با جسارت تمام معصیت را انجام می دهد.

-از دیگر ویژگی های اهل دنیا این است که ( أمَلُهُ بعیدٌ و أجَلُهُ قریبٌ) با اینکه مرگش نزدیک است اما آرزوهای دور و دراز دارد. دنیا گران غیر از دنیا چیز دیگری ندارند، دلخوشی آنان، تمام هدف و خواسته آنان فقط دنیا است. به طوری که اهل محاسبه نفس نیستند که در اعمال و رفتار خود تأمل و تفکر کنند.



 

خطبه دوم:

حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه بخش ارد در خطبه دوم نیز بعد از توصیه به تقوای الهی به بیان مناسبت های این هفته پرداختند.

1-برگزاری مراسم اربعین امسال:

اربعین امسال واقعاً تجلّی با شکوه شور و شعور حسینی بود.

اربعین امسال متفاوت ترین اربعین تاریخ بود تا امروز، این مراسم پیام سیاسی روشنی داشت به خصوص برای دشمنان و گروه های تکفیری از جمله گروهک تروریستی داعش که به فضل خدا رعب و وحشتی در دل سیاه آنها انداخت. این مراسم باشکوه بدون هیچ حادثه تروریستی جدی برگزارشد و این جز به عنایت حضرت سید الشهدا(ع) چیز دیگری نبوده است. کور باد چشم تمام کسانی که نمی توانند این شکوه و عظمت را ببینند.

2-رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام .

در آستانه 28 صفر رحلت جانگداز خاتم الأنبیاء رسول صلح و مهربانی قرار داریم.

رسول گرامی اسلام(ص) محور محبت خداوند در جهان هستی است و این واقعیت را نمی توان انکار کرد که پیامبر اعظم (ص) از چهره های محبوب جهان بشریت بوده و هست و راز این محبوبیت جهانی را باید در رفتار و عملکرد مردمی آن حضرت جستجو کرد. رفتار بزرگوارانه آن حضرت در برابر تهمت ها، بد گویی های مخالفان و از آن طرف رفتار سرشار از مهر و عطوفت و مهربانی با عموم مردم باعث شده محبوبیت حضرت در حد اعلی قرار داشته باشد.

پیامبر اکرم (ص) نسبت به مسئله اتحاد و همدلی بین مسلمانان و پرهیز از تفرقه و اختلاف افکنی تأکید فراوان داشتند.

تفرقه و اختلاف سمّ مهلک دنیای اسلام است، مسئله ای که امروز مقام معظم رهبری پرچمدار اتحاد و همدلی بین مسلمانان می باشد، بر گرفته از سیره جدّ بزرگوارشان نبی مکرم اسلام(ص) می باشد.

متأسفانه مشاهده می شود به خصوص سران بعضی دولت های اسلامی به جای اینکه در کنار دیگرمسلمانان و دولت های اسلامی قرار گیرند اما با خفت و ذلت برای ضربه زدن به یک کشور اسلامی در کنار دشمنان قرار می گیرند.

-رسول گرامی اسلام سالها  قبل از تولد امام رضا علیه السلام فرمودند: «سَتُدفَنُ بَضعةٌ منّی بخراسان»

پاره تن من در خراسان به خاک سپرده می شود هر کس غم و اندوهی دارد او را زیارت کند و هیچ گناهکاری به زیارت او نمی رود مگر آنکه با آمرزش گناهان بر می گردد.(هم غم زدایی و هم گناه زدایی در زیارت آقا امام هشتم)




3-روز وقف:

یکی از صفت های بسیار نیک که از صدر اسلام مرسوم بوده است که مسلمانان و مومنین برای اینکه باقیات الصالحات برای خود به جا بگذارند مقداری از دارایی خود را برای استفاده دیگران در آینده وقف می کردند.

4-ولادت  عیسی مسیح :

عبد سعید میلاد مسیح پیامبر عظیم الشأن که برای طرفداری مظلومان، برقراری عدل و رحمت مبعوث شد، با گفتار و کردار آسمانی خود ظالمان را محکوم و از مظلومان پشتیبانی نمود.

اما امروز می بینیم آقای پاپ در برابر جنایت ها و ظلم ها سکوت اختیار کرده است.

آیا نسبت به شکنجه در آمریکا و نقض حقوق بشر در آمریکا اظهار نظری کرده است؟

آیا نسبت به کشتار کودکان و زنان بی گناه در غزه اظهار نظری کرده است؟

هر کس دنباله رو مسیح باشد باید حامی مظلومان باشد و با ظالمان مقابله کند.




5-سالروز تأسیس قرارگاه خاتم الأنبیاء:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانطور که در 8 سال دفاع مقدس از انقلاب اسلامی پاسداری نمودند بعد از جنگ نیز ضرورتی که وجود داشت و اینکه بعد از جنگ، کشور نیاز به بازسازی وسازندگی داشت بر همین مبنا قرار گاه سازندگی خاتم الأنبیاء از طرف سپاه پاسداران تأسیس گردید که تا امروز آثار و برکات فراوانی برای انقلاب و مردم عزیز ما داشته است. قرارگاه خاتم الأنبیاء به عنوان موتور محرک سازندگی کشور در حال ارائه خدمت به کشور است.

این قرارگاه در زمینه اقتصاد مقاومتی در عمل به ندای رهبری عظیم الشأن لبیک گفته است به طوری که توانسته اند در مقابله با تحریم ها بسیار خوب عمل نمایند.

-قرار گاه خاتم نجیبانه در خدمت به انقلاب و مردم به خصوص مناطق محروم از هیچ کوششی در جهت توسعه و عمران و آبادانی کشور دریغ نمی ورزند.

خدایا به اسلام و مسلمین شوکت و عزت روز افزون عنایت بفرما.


              


لازم به ذکر است که در بین نماز جمعه و عصر ابتدا از حجة الاسلام والمسلمین حاج آقا محمدی که بیش از نیم قرن در ارد فعالیتهای تبلیغی داشتند و سپس از رضا سعیدیان مسئول سابق نمایندگی آموزش و پرورش بخش ارد قدردانی و تقدیر گردید. همچنین دانش آموزان کلاسهای قرآنی و حلقه صالحین بخش ارد به سرپرستی معلم گرانقدر حمیدرضا کارگرفرد، سرود همگانی خواندند و ایشان سپس به مرثیه سرایی پرداختند.

 

نظرات  (۳)

ممنون از سایت خوبتون
عالیه فقط عکساتون به سختی باز میشه
پاسخ:
سلام
بررسی کردیم ولی مشکلی در باز شدن عکس ها دیده نشد. زمان دیگری هم امتحان کنید شاید به دلیل ترافیک سرور بوده
متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی