اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 21 آذر 1393 + عکس

| جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۲۸ ب.ظ
شماره 116

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز جمعه این هفته بخش اَرَد به امامت حجت الاسلام و المسلین شاهچراغ با شکوه خاصی اقامه گردید.


 

خطبه اول :

- دعوت به تقوای الهی :
حضرت امام صادق علیه السلام فرمود: "بهترین اعمال که خداوند بر بندگانش واجب فرموده 3 چیز است؛
  1. انصاف با مردم (بامردم با انصاف رفتار کنی )
  2. مواسات (با برادر دینی، با مال همدردی  کردن؛ یعنی اگر تهیدست است بذل مال کنی)
  3. یاد خدا در هر حال


- بزرگداشت اربعین حسینی :
یکی از عبادت هایی که در تعالیم اسلامی به خصوص در فرهنگ و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از تقدس و فضیلتی خاص بر خوردار است زیارت اولیای الهی و امامان معصوم است.

زیارت امام حسین علیه السلام اهمیت ویژه ای دارد به گونه ای که برای زیارت هیچ یک از معصومین این اندازه سفارش نشده است.

در روایات اسلامی برای زیارت قبر سیدالشهدا آثار و برکات زیادی نقل شده است زیارتی که درآن شناخت و تقرب وجود داشته باشد. چنانکه امام حسن عسکری علیه السلام در این زمینه فرموده است: "پنج چیز از علامات مؤمن است از جمله زیارت اربعین است که از اعمال روز اربعین شمرده شده است.

نخستین مسئله ای که ار ارتباط با اربعین جلب توجه می کند تعبیر اربعین در متون دینی است از جمله آثار حفظ چهل حدیث، اخلاص عمل در چهل روز، کمال عقل درچهل سالگی، شهادت چهل مؤمن برای میّت.

امام صادق علیه السلام فرمود : زمانی که مؤمنی از دنیا رفت، در تشییع جنازه او چهل مؤمن حاضر شوند و به در گاه الهی به نیکی و خوبی های این شخص شهادت بدهند، خداوند هم می فرماید شهادت این چهل مؤمن را پذیرفتم و آنچه از بدی ها و گناهان از او می دانستم که شما بی اطلاع بودید همه را بخشیدم .


اربعین حسینی در فرهنگ شیعی جایگاه بسیار والا و ارزشمندی دارد چون یک بار دیگر خاطرات و حوادث روز عاشورا در این روز زنده شده به نوعی نقطه عطفی در تاریخ اسلام و تشیّع گردیده است.

مهمترین مناسبت در روز اربعین آمدن جابربن عبدالله برای زیارت امام حسین علیه السلام از مدینه به کربلا بود، با وجود حاکمیت ظالمانه امویان و انواع فشارها بر محبین اهل بیت علیه السلام در اولین اربعین به زیارت حضرت شتافتند.

[همچنین] بزرگترین راهپیمایی جهان در کربلای معلّی و در روز اربعین صورت می گیرد.

 

خطبه دوم:

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغ در ابتدای خطبه ضمن توصیه به تقوای الهی در ادامه ی خطبه، سخنان موهن یکی از عوامل فتنه در دانشگاه شیراز را به شدت محکوم کردند.

در ادامه ی این خطبه حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغ، به مهمترین رویدادها و مناسبت ها اشاراتی داشتند که مختصرا از نظرتان خواهد گذشت:

ارتقای سلامت اداری(مقابله با فساد)
متن کوتاهی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ذیل نامه معاون اول ریاست جمهوری مرقوم کرده بودند یک بار دیگر اهمیت مسئله مبارزه با فساد به صورت جدی و عملی و به دور از فعالیت های ظاهری و نمایشی مسئولان کشور یادآوری کردند.

در طول سالهای گذشته یکی از مطالبات اصلی رهبری عظیم الشأن از مسئولان کشور مبارزه بی امان با فساد بوده و هست به نحوی که فرمان هشت ماده ای حضرت آقا در این زمینه یکی از نقاط اوج و صریح این امر است.

خشکاندن ریشه فساد مالی و اقتصادی مستلزم اقدام همه جانبه (بدون سیاسی کاری، بدون حب و بغض، بدون هیچ گونه تبعیضی) به وسیله قوای سه گانه به خصوص قوه مجریه و قضائیه است.

این نظام مقدس که با خون هزاران شهید به دست آمده ، رشد یافته و قدرتمند شده است نگذاریم با کارهای خلاف یک عده از خدا بی خبر نسبت به نظام و انقلاب بد بینی ایجاد شود.


وحدت حوزه و دانشگاه :
27 آذر ماه هر ساله یادآور عالم ربانی، مجاهد خستگی ناپذیر آیت الله مفتح است. شهید مفتح را نماد وحدت حوزه و دانشگاه می دانند که در نزدیک کردن این دو نهاد مهم و تأثیر گذار کشور تلاش های فراوانی داشتند.

در نظام اسلامی هم حوزه های علمیه دارای جایگاه مهم و والایی است (نقش حوزه ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه اسلامی بسیار حساس و خطیر است که با پیروزی انقلاب اسلامی این مسئولیت سنگین تر شده است)

همچنین جایگاه دانشگاه ها در امر آموزش و پیشرفت ها بر همگان روشن است فلذا امیدواریم در سایه رهبری های روشنگرانه مقام معظم رهبری این دو قشر که مغز متفکر جامعه هستند با درک موقعیت مهم و حساس نقش خود را در انقلاب به خوبی ایفا نمایند.

بخصوص دانشجویان عزیز با بصیرت و دشمن شناسی نگذارند دشمنان و معاندین سوءِ استفاده نمایند.

متأسفانه امسال در روز دانشجو در بعضی از دانشگاها اتفاقات ناخوشایندی افتاد. عده ای با شعار اعتدال امروز دنبال تطهیر عوامل فتنه هستند.
آنچه که در دانشگاه شیراز اتفاق افتاد یکی از این موارد بود.
شهر ولایت مدار شیراز و تمامی شهرهای کشور عزیزمان نمی گذاریم جولانگاه فتنه گران بشود. ما نمازگزاران نماز جمعه سخنان توهین آمیز این عنصر فتنه گر را به شدت محکوم می کنیم.


تشکر از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گراش
با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته که بارها شما عزیزان شاهد بودید بنده از این تریبون و طرق دیگر مشکل پزشک ارد را پیگیری کرده ایم.

تا بالاخره مدتی قبل با جلسه ای که با جناب دکتر بهمنی داشتیم که بخشدار محترم نیز حضور داشتند، برای چندمین بار طرح گردید. در پی این جلسه ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی این مسئله را رسیدگی و حل نمودند.

جا دارد از تلاش ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گراش در این زمینه تشکر و قدردانی  نمائیم.




                           

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی