اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

متن خطبه 23 آبان 93 +عکس

| شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۰۳ ب.ظ

خطبه ی 112

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه اول:شرح حدیث معراج

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شاهچراغ امام جمعه بخش ارد در خطبه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی،ادامه ی شرح حدیث معراج را بیان فرمودند:

امروز یکی از بند های حدیث معراج را تبیین و تشریح خواهیم کرد.

خداوند متعال خطاب به پیامبر گرامی اسلام (ص)فرمودند:

یا احمد :وعزّتی و جَلالی ما من عبدٍ ضَمِنَ لِی بِأرْبِعِ خصالٍ الّا اَدخَلتُهُ الجَّنة

خداوند متعال به رسول گرامی اسلام خطاب میکند و میفرماید یا احمد به عزٌت و جلالم سوگند هر بنده ای که چهار خصلت در خود به وجود بیاورد (یا داشته باشد و تقویت کند)او را به بهشت وارد می سازم.

4ویژگی:

1.  زبان خود را از بیان آنچه که برای او لازم و مفید نیست حفظ نماید.

2 . قلب خود را از وسوسه های شیطان حفظ نماید.

3. متوجه باشد که من ناظر و مراقب بر همه اعمال و کارهای او می باشم .

4. گرسنگی را موجب چشم روشنی خود بداند.

 

 

 

دو شرط از این شرط ها مربوط به اعضاء و جوارح ظاهری ست.یعنی مربوط به زبان و شکم است.یعنی حفظ شکم از پرخوری و حفظ زبان از پرگویی.

این دو از قویترین ابزار های شیطان است که واقعاً اگر کنترل کنیم و در اختیار شیطان قرار نگیرد از بسیاری از گناهان محفوظ خواهیم ماند.

یکی از مشکلات امروزی ما کنترل زبان است و گناهان بسیاری از جمله غیبت،تهمت،سخن چینی و شایعه پراکنی به علت عدم کنترل زبان است.

یک انسان باتدبیر و دوراندیش همیشه سعی می کند کم سخن گوید و اگر سخنی گفت بی مورد و بی جا نگوید،

هر که خاموش است عقلش کامل است    /       پر سخن گفتن نشان جاهل است

در شان پیامبر گرامی اسلام(ص) وارد شده است :کان کثیر السکوت لا یتکلم ُ فی غیر حاجةٍ

البته در بعضی مواقع برای بیان حقایق لازم است انسان سکوت خود را بشکند و از حق و حقانیت دفاع کند ازجمله در جایی که خطر متوجه اسلام و اجتماع است باید قفل سکوت شکسته شود.




غیبت:یکی از گناهان زبان غیبت کردن است،متاسفانه این گناه چون خیلی رایج شده و عادی شده دیگر به چشم نمی آید، قبح و زشتی آن از بین رفته است.

در روایتی آمده است یک سوم فشار و عذاب قبر به علت غیبت کردن است.

آنچه که ازآیات و روایات استفاده می شود  در زمان حساب و در روز قیامت اعمال خوب و بد انسان ها تاثیر متقابل بریکدیگر دارند.

اعمالی مثل کفر و شرک، خود پسندی ،حسد وغیبت باعث حبط کارهای خوب ما در قیامت می شود.

در قیامت هنگام حساب رسی وقتی پرونده اعمال بعضی رسیدگی می شود می بیند عجب!! همه ی اعمال خوبی که در دنیا انجام داده است از بین رفته،هیچ کدام نیست همه سوخت شده و از بین رفته است.

ار نبی اکرم (ص) نقل شده است که در قیامت وقتی نامه اعمال برخی را به او نشان می دهند کار های خوبی که در دنیا انجام داده است درآن نیست،عرض می کند:الهی ما هذا کتابی فانی لااری فیها طاعتی ،خدایا این نامه ی اعمال من نیست چرا که کارهای خوبم را نمی بینم.

به او می گویند :بله!نامه ی توست، خدا چیزی را فراموش نمی کند.

ذَهَبَ عَمَلُکَ بإغتیاب الناس؛ اعمال خوبت با غیبتی که کردی از بین رفته است.

خدایا ما را از گناهان زبان(غیبت ،تهمت و ......)مصون و محفوظ بدار.


خطبه دوم:

در خطبه دوم نیز امام جمعه محترم بعد از توصیه به تقوای الهی به بیان مناسبت های این هفته پرداختند:

1-شهادت امام زین العابدین علیه السلام را پیش رو داریم،امام سجاد علیه السلام بعد از حادثه عاشورا اقدامات سازنده ای را در جهت زنده نگه داشتن حادثه کربلا انجام دادند.

آن حضرت بنیان گذار فرهنگ سوگواری و گریه میان مومنان بودند.مهمترین میراث فرهنگی امام(ع)،صحیفه سجادیه است.

2- انتصاب رئیس جدید صدا و سیما:

رسانه ملی یکی از اصلی ترین رسانه های فعال که حضرت امام راحل از آن به عنوان دانشگاه تعبیر نمودند.وظایف بسیار مهمی برای این رسانه تعریف شده است.

تلاش های رئیس قبلی جناب آقای ضرغامی در تحول و نوآوری سازمان قابل تقدیر است، اما درحکم جدید مقام معظم رهبری اهداف و وظایف مهمی برای این رسانه عظیم تعریف نموده است که می بایست با کمک متخصصین امر تلاش شود تا به درجه مطلوب این رسانه دست یابیم.




3-مذاکرات مسقط :

با وجود اینکه ایران نرمش زیادی را طی مذاکرات نشان داده است اما آمریکا از لغو کامل تحریم ها طفره می رود و مذاکره کنندگان ما می بایست قدرتمندانه از عزت و اقتدار ایران اسلامی که حاصل 35 سال مقاومت ملت ایران است دفاع نمایند .

طرح آمریکا در منطقه با مشکل و شکست مواجه گردیده است، در مبارزه با داعش (در سوریه و عراق) و دیگر طرح های آنان در منطقه هیچ کدام نتیجه دلخواه آنان را در بر نداشته است.قدرت آمریکا در منطقه رو به افول است.

 4-آزادسازی سوسنگرد:

26 آبان یادآورعاشورای سال59 درکربلای سوسنگرداست.عملیات آزادسازی سوسنگرد که با دریافت فرمان قاطعانه حضرت امام رحمة الله علیه مبنی براینکه سوسنگرد باید تافردا آزادشود ودرایت و ولایت پذیری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که درآن زمان به عنوان نماینده حضرت امام درشورای عالی دفاع بودند به سرانجام رسید.آزادسازی سوسنگرد ازنقاط پرفروغ و درخشان 8سال دفاع مقدس است.

5-مسایل داخلی بخش اَرَد :

-خوب است کسانی که به پیشرفت ارد علاقه مند هستند هر چندوقت یک بار برای سکونت،ارد بیایند تا مشکلات را با گوشت و پوست خود لمس کنند.انتظار داریم از این عزیزان که دخالت مثبت به مسائل ارد داشته باشند نه دخالت منفی.قطعا با پیامک بازی و هیاهو نمی توان مشکل ارد را حل کرد.

-راجع به موضوع پزشک پیگیری های زیادی صورت گرفته است که 2 پزشک هم زمان مستقر شوند اما متاسفانه تا به حال این خواستۀ به حق مردم عزیزعملی نشده است،امیدواریم با اراده و خواست مسئولین شهرستان این مشکل مردم که واقعا در رنج و عذاب هستند برطرف گردد.

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته




 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی