اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)



ای اهل حرم! میر و علمدار نیامد...

عاشقان و علاقه مندان اهل بیت علیهم السلام و دوست داران خاندان عصمت و طهارت، امروز در جوار قبور مطهر شهدای ارد، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را با شکوه هر چه بیشتر برگزار نمودند.

عزاداران حسینی از ساعات اولیه صبح، سینه زنی و زنجیرزنی خود را در مساجد مختلف شروع نموده و راس ساعت 8 صبح، بطور هماهنگ و منظم، ضمن حرکت به طرف گلزار شهدای ارد، به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند. پس از ورود یک به یک دسته جات عزاداری به محل مذکور، به صورت هماهنگ و یک دست به عزاداری ادامه دادند.



در این مراسم حجةالاسلام والمسلمین سید روح الله موسوی - امام جمعه ی موقت بخش اَرَد - به ایراد سخن پرداخت. ایشان با اشاره به لزوم افزایش معرفت نسبت به قیام عاشورا و درک فلسفه قیام امام حسین(ع) گفت: این عزاداری ها و عرض ارادت ها نسبت به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) ستودنی است ولی ضرورت دارد علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی هم داشته باشیم و بر معرفت مان نسبت به حادثه کربلا بیفزاییم. ایشان ضمن اشاره به تقارن یوم الله 13 آبان با روز عاشورای حسینی ادامه داد که: درس گرفتن از واقعه ی عاشورای سال 61 هجری، انسان را بیدار و با بصیرت کرده و بقای انقلاب را تضمین می کند. همچنین ایشان خاطرنشان کرد: می توان وجوه مشترکی را بین واقعه ی عاشورا و رویداد 13 آبان ذکر کرد که سه وجه آن بطور شاخص، دشمن شناسی، زمان شناسی و ادای تکلیف می باشد.


در ادامه این مراسم، حجةالاسلام حسینی، در سوگ آل الله مرثیه سرایی و نوحه خوانی کرد و مردم ولایی اَرَد اشک ریختند و به سینه زدند.



در پایان این مراسم، دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی به مساجد محل برگشته و تا اذان ظهر به عزاداری هایشان ادامه داده و سپس نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه نمودند. پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، عزاداران حسینی از سفره پر برکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) متنعم گشتند.

نظرات  (۱)

شب عاشورا امام حسین به یارانش فرمود هرکس از شما حق الناسی به گردن دارد برود
او به جهانیان فهماند که حتی کشته شدن در کربلا هم از بین برنده حق الناس نیست
درعجبم از کسانی که هزاران گناه میکنند و معتقدند یک قطره اشک بر حسین ضامن بهشت انهاست


(شهید دکتر چمران)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی