اپلیکیشن آدینه اَرَد
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای android
اپلیکیشن khamenei.ir
برای iOS

آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد
آدینه | پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اَرَد

حجة الاسلام والمسلمین سیدرضا شاهچراغ :: امام جمعه بخش ارد
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

پیام های کوتاه
آیه روز

حدیث منتخب
اوقات شرعی اَرَد
لوگوهای حمایتی
لینک دفتر مراجع تقلید و علماء عظام

برگزاری نماز عید سعید قربان

| چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۰ ق.ظ

امروز، نماز عید سعید قربان همزمان با سایر نقاط کشور، با شکوه هر چه تمام تر در بخش ارد به امامت حجة الاسلام والمسلمین شاهچراغ امام جمعه محترم ارد برگزار گردید. مردم مومن ارد از همان ساعت های آغازین صبح برای اداء نماز عید سعید قربان به محل مصلای نماز جمعه آمدند و نماز عید در ساعت 8:00 صبح برگزار گردید. در این مراسم که اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور داشتند، پس از پایان نماز به استماع خطبه های نماز عید پرداختند. حجة الاسلام شاهچراغ در خطبه اول ابتدا به مباحثی در ارتباط با عید قربان پرداختند. ایشان اشاره داشتند که عید قربان عید تجلّی توحید است. نمادی از تجلّی انسجام اسلامی و اتحاد و برادری در ایّام حج است. ایشان، رمی جمرات را نماد طرد شیاطین درون و بیرون و تثبیت عبودیت و اطاعت خداوند متعال خواندند. در انتهای خطبه اول با اشاره به واقعه غدیر، قربانی کردن در منا را مقدمه رسیدن به غدیر دانستند چرا که اگر در منا هوای نفس قربانی نشود، در غدیر خم تسلیم حق شدن مشکل است.

ایشان در ایتدای خطبه دوم با اشاره به پیام مقام معظم رهبری(دام ظله) به کنگره حج که سفارش به اتحاد و برادری مسلمانان در زیر لوای توحید دارد، آن را سرشار از روشنگری دانست. در ادامه با اشاره به وضعیت کلی جهان اسلام، آن را اسفبار و رقت انگیز خوانده و ابراز داشتند: وضعیت اسفبار و رقّت انگیز جهان اسلام که مدت هاست از تفرقه و اختلاف گذشته است به مرحله جرم و جنایت رسیده است. از سوریه، عراق، مصر و افغانستان به راحتی انسان های بی گناه را به گلوله می بندند و به فجیع ترین شکل ممکن تجاوز می کنند.

همچنین ایشان فرمودند: این مثلث غربی-عبری-عربی است که نمی گذارد اتحاد بین مسلمانان شکل بگیرد و همدلی بین مسلمانان به طور کامل به اجرا درآید.

در بخش بعدی سخنانشان، ایشان با اشاره به دهه ولایت، اساسی ترین مسئله دین را مسئلا ولایت دانستند.

در پایان با اشاره به مذاکرات تیم هسته ای کشورمان با گروه 5+1 فرمودند: خوب است مسئولین با دقت و هوشیاری تمام وارد مذاکرات شوند. انچه که مهم است این است که حتما باید براساس عزت، حکمت و مصلحت حرکت نمایند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی